از راه اندازی کمپین «اردکانی در خانه می ماند» تا تاکید بر تأمین اقلام مورد نیاز مردم اردکان با تلفن

همان گونه که پیش از این شهرستان اردکان به صورت گسترده به مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه پرداخته است این اقدامات همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ علاوه بر تداوم ضد عفونی کردن معابر به همت شهرداری اردکان؛ جمع کثیری از جوانان و شهروندان اردکانی به کمپین «اردکانی در خانه می ماند» در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیوستند و بر لزوم سکونت در منزل و پرهیز از تردد غیر ضروری تاکید کردند.

شورای تأمین اردکان و میبد نیز در طی صدور بیانیه ای مشترک از مردم این دو شهرستان خواستند در خانه بمانند از و رفت و آمدهای غیرضروری میان دو منطقه خودداری کنند.

همچنین علاوه بر تمدید تعطیلی اصناف غیرضروری در شهرستان اردکان تا اطلاع ثانوی (بر اساس مصوبه شورای پیشگیری و مبارزه با کرونا)؛ اعلام شده است با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت کلیه آرایشگاه‌های مردانه و زنانه در سطح شهرستان اردکان تا اطلاع ثانوی ممنوع است. در صورت مشاهده فعالیت، آرایشگاه مربوطه پلمب خواهد شد.

اقدامات لازم‌الاجراء برای میوه‌فروشی‌ها نیز اعلام شده است از جمله اینکه تمام واحدهای ارائه‌کننده میوه بایستی نسبت به نصب پیشخوان در ورودی مغازه اقدام نموده، میوه را بدون دخالت خریداران بسته‌بندی و در اختیار آنان قرار دهند، از حضور خریداران در مغازه جلوگیری شود و کارت بانکی خریداران هنگام تحویل بایستی ضدعفونی و به مشتری تحویل داده شود.

ستاد مبارزه با کرونا در اردکان در اطلاعیه ای تصریح کرده است: به اطلاع شهروندان گرامی می‌رساند صنف تعویض روغنی، تعمیر خودرو و موتورسیکلت و خدمات خودرویی از روز جمعه تا اطلاع ثانوی به‌صورت شیفت‌بندی به شهروندان خدمات ارائه خواهند کرد.

گفتنی است که اعلام شده است فعّالیّت فروشگاه‌های بزرگ تهیّه مواد غذایی در شهرستان اردکان تنها به‌صورت فروش تلفنی و اینترنتی مجاز است. فروشگاه مکلّف است مبلغ را درب منزل و تنها با دستگاه کارت‌خوان و رعایت مسائل بهداشتی دریافت کند.

کد خبر 904711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha