اخبار مقابله با کرونا در اردکان

اردکان نیز همانند سایر مناطق درگیر ویروس کرونا است و برنامه های گوناگونی در این شهرستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده و در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ نصب اطلاعیه ها در سطح شهرستان و انتشار عکس نوشته ها و مطالب آگاه بخش در رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله جلوگیری از دست دادن، شست و شوی دست ها، لزوم ضد عفونی کردن تلفن ثابت و تلفن همراه، لزوم سوخت گیری همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی، الزام جایگاه داران سوخت به نظافت مستمر نازل‌ها، صفحه‌کلید دیسپنسرها، سرویس بهداشتی و.. از جمله این برنامه ها بوده است.

از مردم درخواست شده است علاوه بر جدی گرفتن شیوع ویروس کرونا با توجه به این که مهم‌ترین راه انتقال ویروس و سرایت بیماری از طریق تجمعات مردم در کنار یکدیگر است، از رفت‌وآمدهای بی‌مورد در شهر و فروشگاه‌ها و برگزاری کلیه مراسمی‌که مستلزم تجمیع جمعیت است مطلقاً خودداری کنند. البته با اصناف و افرادی که محدودیّت‌های ابلاغی را رعایت نکنند برخورد جدّی خواهد شد.

همچنین ضمن تقدیر از اصناف و بازاریان در همراهی با مردم برای کاهش شیوع ویروس کرونا، از مردم اردکان تقاضا شده است تخلّفات احتمالی از مصوّبه شورای تأمین این شهرستان را برای بررسی و رسیدگی به شماره ۰۹۱۳۲۵۴۹۰۱۴ پیامک کنند.

شماره تماس های کلیه ادارات شهرستان اردکان در راستای حذف ترددهای غیرضروری و پی‌گیری امور از طریق غیرحضوری نیز برای مردم اطلاع مردم اردکان منتشر شده است تا مردم در حد امکان از مراجعه به ادارات خودداری کنند و سؤالات و پی‌گیری‌های خود را از طریق تلفن‌های اعلام‌شده انجام دهند.

فرماندار اردکان نیز به عنوان عالی ترین مقام اجرایی این شهرستان در پیامی صوتی که از طریق تلفن های ثابت برای مردم اردکان پخش شد از اقشار مختلف و گروه های مردمی خواست تا برای کنترل شیوع ویروس کرونا از منازل خارج نشوند و از تردد غیر ضروری جدا بپرهیزند.

همچنین برای آگاهی بخشی قاطبه مردم از وضعیت مقابله با شیوع ویروس کرونا؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردکان در گفت و گویی اینترنتی با مردم به ذکر توصیه هایی پرداخت و تاکید کرد: اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند احتمال افزایش مبتلایان به کرونا وجود دارد.

این مقام مسئول، تصریح کرد: عاجزانه از مردم تقاضا داریم حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند، خریدهای خود را به‌صورت متمرکز انجام دهند و سعی کنند خریدهای روزانه را در چند نوبت انجام ندهند، هنگام خروج از منزل حتماً از دستکش یک‌بارمصرف استفاده کنند و نکات بهداشتی را نیز رعایت کنند.

کد خبر 904160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha