سلامت روانی مردم همانند سلامت جسمانی قابل معامله و مسامحه نیست

کمیته پایش فضای مجازی شهرستان اردکان در اطلاعیه ای تاکید کرد که سلامت روانی مردم همانند سلامت جسمانی قابل معامله و مسامحه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ کمیته پایش فضای مجازی شهرستان اردکان در راستای سلامت روانی شهروندان ضمن تشکر از رسانه هایی که با دلسوزی و پیگیری، اخبار کرونایی را از مراجع رسمی منتشر کرده اند خطاب به مدیران رسانه ها و فعالان فضای مجازی، اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

1- فعالان فضای مجازی و رسانه ها در شرایط کنونی پیشگام هدایت افکار عمومی هستند لذا ضرورت دارد بر اساس رسالت رسانه ای خود، همه تلاش خود را در جهت همگرایی، آرامش روانی جامعه و آموزش شهروندان به کار گیرند.

2- انتظار می رود مدیران رسانه ها در انتشار اخبار کرونایی دقت لازم صورت دهند و بدانند اخباری که به پیشگیری، افزایش آگاهی و آرامش مردم کمک می کند حسنه و اخبار خلاف واقع که به هر نحوی باعث بی تفاوتی مردم و یا نگرانی بی دلیل مردم شود، سیئه و گاها خلاف قانون است.

3- سلامت روانی مردم هم مثل سلامت جسمانی قابل معامله و مسامحه نیست لذا با رسانه ها و افرادی که با محتوای بی اساس سلامت روانی جامعه را برهم بزنند برخورد قهری صورت خواهد گرفت.

4- مسئولین شهرستان اردکان در این ایام در دسترس می باشند لذا انتظار می رود تحلیل ها و نقدهای شخصی قبل از درج در کانال های خبری به مسئولین منتقل گردد.

5- محتوای کرونایی که به آموزش، افزایش آمادگی و مهار نگرانی کمکی نکند مصداق برهم زدن سلامت روانی جامعه خواهد بود.

6– برداشت های شخصی بر اساس اطلاعات محدود و یا اختلاف سلیقه با مسئولین و فعالین مبارزه با این ویروس، دلیلی برای درج محتوای مایوس کننده و یا تخریبی و انتقادی نمی باشد.

7- رسانه ای که بخواهد از کرونا استفاده ابزاری کند مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

کد خبر 903356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha