تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۹ نفر رسید

شیرانی گفت: با اعلام آخرین نتایج ارسالی به استان، جواب آزمایش هشت نفر مثبت اعلام شد و بدین ترتیب تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان تاکنون به ۹ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مجید شیرانی» امروز (پنجشنبه ۱۵ اسفند) در نشست خبری که حضور خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، گفت: حال این افراد وخیم نشده است و تراکم بیماران در استان در وضعیت بحرانی قرار ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۸ بیمار مشکوک در استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۳ نفر همچنان بستری هستند و مابقی ترخیص شده اند.

 

وی با اشاره به بحرانی شدن روند شیوع ویروس کرونا در استان گفت: برای مهار این وضعیت می طلبد تا مردم از حضور در تجمعات خودداری کرده و تا می توانند در خانه های خود بمانند.

 

شیرانی، پیشگیری و خود مراقبتی را مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: تنها راه غلبه بر کووید ۱۹ خودمراقبتی و پرهیز از قرار گرفتن در تجمعات است.

 

وی با بیان اینکه اوج شیوع ویروس کرونا اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه است، اظهار داشت: توصیه می‌شود تا مردم عید نوروزی متفاوت از سال های گذشته برگزار کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، همچنین نسبت به خرید مواد غذایی و خوراکی روباز و بدون بسته ‌بندی نظیر آجیل هشدار داد و گفت: ویروس کرونا تا ۲ هفته نیز می‌تواند روی مواد خوراکی زنده بماند.

 

کد خبر 902112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha