اقدام کرونایی اعضای کانون فرهنگی هنری روستای تالار میناب/از تولید ماسک تا ضدعفونی روستا

اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد روستای تالار در شهرستان میناب برای مقابله با بیماری کرونا اقدام به ضدعفونی روستا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، کانون های فرهنگی هنری مساجد، تشکلی مردم نهاد است که با هماهنگی ستاد استانی و کشوری همواره و در طول سال و در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های متنوع و مورد نیاز روز هر جامعه را به صورت بومی طراحی و اجرا می کند.

 

این تشکل که سابقه بیش از ربع قرن فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری در سطح مساجد را در کارنامه دارد، امروزه به بلوغ خود رسیده است و در برنامه های مختلف اجتماعی از جمله یاری رساندن به آحاد جامعه در زمان وقوع حوادث غیرمترقه و شرایط بحران ازجمله زلزله، سیل و اخیرا در مبارزه با بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن وارد میدان شده و آثاری ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته است.

 

با شیوع بیماری کرونا و ویروس کوئید ۱۹ در استان هرمزگان با همه توصیه های مسئولان برای اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرها و روستا و حضور گسترده گروهای مردمی برای همکاری و شکست این بیماری، بچه های مسجد و کانون فرهنگی روستای تالار شهرستان میناب، در اقدامی جهادی و خود جوش، اقدام به ضدعفونی روستا و تولید ماسک برای مردم این روستا کردند.

 

 

 بچه های  کانون فرهنگی علمدار کربلا در روستای تالار  پس از در خواست ستاد پیشگیری با بیماری کرونا در شهرستان برای همکاری ، در خانه های خود به تولید ماسک و ضدعفونی روستا  با کمک دهیاری و شورای اسلامی این روستا همکاری کردند.

                                                          

« عیسی زارعی » یکی از اعضای این گروه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به این اقدام بچه های مسجد وکانون فرهنگی اظهار کرد: بچه های  این گروه که که بیشتر متولد دهه ۷۰ و۸۰ هستند با حضور در این جبهه برای مبارزه با بیماری کرونا به اقدامات پیشگیرانه پرداختند.

                                                

وی افزود : جوانان دهه ۷۰ و۸۰ با حمایت بزرگان و شورا و دهیاری روستا مانند سایر مناسبتها و برنامه ها با پوشیدن لباس بسیجی در قالب یک گروه جهادی اقدام به ضدعفونی و تولید ماسک کردند تا در این راه در کنار بهورز خانه بهداشت  روستا و مردم برای سلامتی روستائیان اقدام جهادی داشته باشند.

 

 

زارعی گفت: خواهران بسیجی این گروه  به صورت رایگان و در خانه های خود به صورت جهادی به تولید ماسک پرداخته  و این اقدام گروه بچه های مسجد و کانون فرهنگی علمدار کربلا در روستای تالار تا زمان شکست بیماری کرونا ادامه پیدا می کند، و در صورت اعلام نیاز ستاد پیشگیری بیماری کرونا در شهرستان فعالیت گسترده تری را در دست خواهند داشت.

 

همه گیری(اپیدمی) بیماری کرونا در کنار سختی ها، تنگناها و مشکلاتی که برای مردم کشورمان برجای گذاشت، اگر از سوءاستفاده گری عده ناچیزی از زراندوزان که به دنبال زراندوزی از راه احتکار اقلام بهداشتی و به تاراج رفتن سلامت مردم بودند چشم پوشی کنیم، بار دیگر همانند دوران دفاع مقدس آثار و برکات مسجد و نقش آفرینی تربیت شدگان مسجدی را پدیدار کرد.

 

 

 

 

کد خبر 904697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha