نقاط کور شهرستان راز و جرگلان تب سنجی می شود

فرمانده سپاه راز و جرگلان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، نقاط کور و دور از دسترس شهرستان راز و جرگلان تب سنجی می شود.

"سرهنگ عباسعلی ریحانی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: به منظور شناسایی افراد بیمار و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نقاط کور و دور از دسترس شهرستان راز و جرگلان تب سنجی می شود.

 

فرمانده سپاه راز و جرگلان با بیان اینکه تا کنون 6 نقطه در این شهرستان شناسایی و اطلاعات به روز آن جمع آوری شده است، افزود: تیم های سپاه در این نقاط حضور یافته و تب سنجی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دو ایستگاه تب سنجی نیز در ورودی و مرکز شهرستان دایر شده که اطلاعات دقیق افراد گرفته می شود.

 

وی اظهارداشت: سه هشتک "هر خانه یک پایگاه سلامت"، "کرونا را شکست می دهیم" و " همشهری در خانه بمان" توسط سایبری سپاه شهرستان راز راه اندازی شده که به نکات خودمراقبتی و امیدآفرینی به افراد جامعه می پردازد.

 

سرهنگ ریحانی همچنین از رصد نقطه به نقطه روستاهای این شهرستان خبر داد و بیان داشت: اطلاعات دقیق هر منطقه را به روز به شبکه بهداشت اعلام می کنیم.

 

وی همچنین به راه اندازی چهار کارگاه تولید ماسک در شهرستان راز و جرگلان اشاره کرد و گفت: روزانه حدود پنج هزار ماسک توسط سپاه و بسیج تولید می شود.

 

وی بیان داشت: با توجه به شرایط کشور و نیاز شهرستان، آمادگی دوخت 52 هزار ماسک بهداشتی در مرحله اول تولید را داریم.

 

 

فرمانده سپاه راز و جرگلان افزود: گروه های سفیران سلامت بسیج نیز از طریق بلندگوهای مساجد و یا مراجعه به درب منازل در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم نسبت به این بیماری فعالیت می کنند.

 

سرهنگ ریحانی اظهارداشت: گروه های جهادگران سلامت نیز با همکاری بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی به ضدعفونی معابر، نانوایی ها، بانک ها می پردازند.

 

وی همچنین ضدعفونی تمام مقرها، آسایشگاه سربازان، سلف غذاخوری، نمازخانه و فضای محیط، تب سنجی، توزیع اقلام بهداشتی (ماسک، مواد ضدعفونی و ...) در بین افراد کادر و وظیفه و تولید و انتشار پوسترهای پیام های بهداشتی در سطح شهر را از دیگر فعالیت های سپاه در شهرستان راز و جرگلان در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد.

 

 

 

کد خبر 904787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha