برگزاری دوره های آموزشی تخصصی کتابداران مدارس خواهران

مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران گفت: دوره های آموزشی تخصصی ویژه کتابداران مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور براساس هماهنگی های استانی برگزارمی شود.

حجت الاسلام داوود رجبی نیا به خبرنگار شبستان گفت: یکی از برنامه های حمایتی واحد پژوهشی حوزه های خواهران، ارایه آموزش تخصصی به کتابداران مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور است.

وی درباره محتوای آموزش های تخصصی حوزه های خواهران گفت: فهرست نویسی در حوزه کتابداری، آشنایی با منابع کتابخانه ای و معرفی به مخاطبان و طلاب و آشنایی با دیجیتالی شدن کتابخانه ها از جمله موضوعاتی است که در دوره های آموزش تخصصی به کتابداران مدارس علمیه خواهران ارایه می شود.

حجت الاسلام رجبی نیا خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی تخصصی ویژه کتابداران مدارس علمیه خواهران با هماهنگی های مدیریت های استانی و براساس تقاضای موجود هر استان برگزار می شود.

وی با اشاره به یکی دیگر از برنامه های حمایتی و مطالعاتی از کتابخانه های حوزه های خواهران گفت: تجهیز کتابخانه های حوزوی به منابع مکتوب ودیجیتال شامل کتاب های موردنیاز کتابخانه ها و ارایه نرم افزارهای کتابخانه ای، تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری واحدهای آموزشی به صورت برنامه جدی و مطالعاتی در دستور کار ما قرار دارد.

نظرخواهی و سنجش نیازهای کتابخانه های مدارس

مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: مسئله نظرخواهی و سنجش نیازمندی در مدارس علمیه خواهران برای ارایه کتاب های موردنیازشان در رویکرد سال 91 به صورت تخصصی و مطالعاتی به آن پرداخت می شود.

حجت الاسلام رجبی نیا با اشاره به برنامه تشویق کتابداران حوزوی گفت: در راستای برنامه های حمایتی از کتابداران و کتابخانه های حوزوی از کتابداران موفق با همکاری مدیریت های استانی تقدیر به عمل می آید.

حجت الاسلام رجبی نیا با بیان اینکه کتاب های مورد نیازی چون فهرست نویسی و رده بندی برای کتابداران حوزوی ارسال می شود، افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده با نهاد کتابخانه های عمومی کشور اکثر واحدهای کتابخانه های حوزوی در سراسر کشور خدمات کتاب و کتابخوانی به طلاب و پژوهشگران خواهر و محققان حوزه دین ارایه می دهند.

استفاده پژوهشگران حوزوی از کتابخانه های دیجیتال مدارس علمیه

مدیر پشتیبانی پژوهشی مدارس علمیه خواهران گفت: ارایه نرم افزارهای دیجیتال به پژوهشگران ارایه خدمات چند کتابخانه دیجیتال در سامانه تحت وب در سامانه اینترنتی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران انجام می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 90531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha