مسجد جامع روستای دستگرد مرمت می شود/ فعالیت کانون شهید بهشتی (ره) در این بنای تاریخی

جوادی گفت: مسجد جامع روستای دستگرد امامزاده در استان چهارمحال و بختیاری که با فعالیت های گسترده فرهنگی هنری کانون شهید بهشتی همراه است با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال مرمت و بازسازی می شود.

«مهرداد جوادی» بابیان اینکه مسجد جامع روستای دستگرد امامزاده یکی از مساجد تاریخی دوران قاجاریه است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: مرمت بناهای تاریخی از وظایف مهم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: با مرمت مسجد جامع روستای دستگرد امامزاده طرح آسیب شناسی این بنای تاریخی توسط کارشناسان و متخصصان تهیه و اجرا می شود.

 

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه فعالیت های فرهنگی هنری توسط کانون شهید بهشتی (ره)  در این بنایی تاریخی برگزار می شود لذا مرمت این مسجد یکی از ضروریات است.

 

جوادی بابیان اینکه مساجد تاریخی زیادی در استان وجود دارد گفت: مسجد جامع روستای دستگرد امامزاده مربوط به دوران قاجاریه است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: این مسجد با شماره ۲۴۲۲۲ در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۳۸۷ ثبت ملی شده است.

 

وی یادآور شد: استحکام‌ بخشی پی، بدنه، مرمت تاق و تویزه آسیب‌ دیده، دوخت و دوزترک‌ ها و همچنین ایزولاسیون سقف از قسمت های کارشناسی شده مسجد جامع روستای دستگرد امامزاده است که باید مرمت شوند.

 

خاطرنشان می شود: کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی (ره) در مسجد جامع روستای دستگرد امامزاده فعالیت می کند.

 

کد خبر 905416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha