ورود سامانه جدید بارشی به چهارمحال و بختیاری

قطره سامانی گفت: سامانه جدید بارشی از امروز شنبه ۲ فروردین وارد استان چهارمحال و بختیاری می شود و بسیاری از مناطق استان را فرا می گیرد.

«مهرداد قطره سامانی» امروز (شنبه ۲ فروردین) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: با ورود سامانه بارشی به استان بارش های بهاری در چهارمحال و بختیاری نیز آغاز می شود.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط کارشناسان هواشناسی این سامانه بارشی با بارش باران، رعد و برق و در ارتفاعات نیز با بارش تگرگ همراه است.

 

وی ابراز کرد: این سامانه بارشی که اکثرا در شهرستان کوهرنگ فعالیت داشته تاکنون بیش از ۲۰ میلیمتر بارش به همراه داشته است.

 

قطره سامانی گفت: با توجه به اینکه بارش های بهاری از شدت بالایی برخورددار است پیش بینی می شود این بارش ها با طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و در برخی از موارد با برخورد صاعقه همراه باشد.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، از مردم به ویژه عشایران استان در خواست کرد تا از نزدیک شدن به رودخانه ها و از ایستادن در ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

 

وی بابیان اینکه سامانه بارشی جدید تا روز یکشنبه در استان فعال است گفت: از روز دوشنبه و با خروج سامانه بارشی استان چهارمحال و بختیاری با کاهش دما روبرو می شود.

 

قطره سامانی یادآور شد: با مشاهده نقشه های هواشناسی برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه یک سامانه بارشی کم قدرت وارد استان می شود و بارش های پراکنده ای به همراه دارد.

 

کد خبر 907464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha