بارش باران شدید در قم تا حدود ۴۰ میلیمتر و کاهش دما

حیدری از احتمال بارش باران بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر در سطح استان قم خبرداد و گفت: بیشترین میزان بارش، نیمه شب دوشنبه خواهد بود و بعد از آن کاهش دما تا حد صفر درجه در مناطق مرتفع را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مهران حیدری» عصر امروز(شنبه 2 فروردین) در جلسه «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم» که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، خدا رو شکر امروز استان تحت یک سامانه بارشی قرار می گیرد که موج اصلی آن از فردا عصر است.

 

مدیرکل هواشناسی قم ابراز داشت: این سامانه که از امروز در برخی از ایستگاه ها گزارش شده است، استان را تحت تأثیر قرار می دهد و قم جزو استان های است که بارش های خوبی را از این سامانه در سطح کسب خواهد کرد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: پیش بینی می کنیم بین 20 تا 30 میلیمتر در سطح شهر و در سطح استان 30 تا 40 میلیمتر بارش باران را داشته باشیم که از این منظر استان قم نیازمند تمهیداتی در این جهت است.

 

حیدری با اشاره به این که بارش ها در مناطق شرقی شدید است، گفت: لازم است محورهای مواصلاتی آنجا نیز مورد توجه قرار بگیرد و بر این اساس دو اطلاعیه و یک اخطاریه صادر کرده ایم و از آنجایی که شدت بارش ها در نیمه شب دوشنبه است، به واسطه همین امکان سیلابی شدن مسیر ها و آب گرفتی معابر وجود دارد.

 

وی بیان داشت: بعد از عبور این سامانه احتمال کاهش دما تا حدود صفر درجه در مناطق مرتفع وجود دارد و به همین جهت احتمال بارش برف نیز هست که مردم باید خود را برای این سرما نیز آماده کنند.

 

مدیرکل هواشناسی قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه کشاورزان نسبت به این قضیه تصریح کرد: تمهیدات لازمی از سوی سازمان جهاد کشاورزی لازم است و اطلاعات باید به صورت مناسب در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

کد خبر 907642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha