تولید ۶ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده بر پایه الکل در سیستان و بلوچستان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در بازدید از واحد صنعتی تولید کننده محلول ضد عفونی در زاهدان گفت: با تلاش واحد تولیدی مروارید هامون زاهدان تولید مایع ضد عفونی کننده بر پایه الکل در زاهدان اغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مسعود قاینی» در بازدید از واحد صنعتی تولید کننده محلول ضد عفونی در زاهدان گفت: با تلاش واحد تولیدی مروارید هامون زاهدان تولید مایع ضد عفونی کننده بر پایه الکل در زاهدان اغاز شد. در مرحله اول تولید 6هزار لیتر مایع ضد عفونی تولید و در مراحله بعدی بالغ بر 10 هزار لیتر دیگر نیز تولید خواهد شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان واحد تولیدی جهت تولید مایع ضد عفونی ندارد و بر اساس شرایط پیش آمده در کشور و در جهان برای مقابله به شیوع ویروس کرونا، واحد تولیدی فوق که تولید کننده محصولات شوینده و بهداشتی می باشد بر اساس عمل به مسولیت اجتماعیف خط تولید را تغییر و بر اساس اخذ پروانه بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تولید این محلول نموده تا بخشی از نیاز استان را رفع و گامی جهت مبارزه با این ویروس بردارد.

در ادامه بازدید از این واحد تولیدی محمد قاسمی معاون امور بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیر گفت: با هدف نظارت مستقیم بر تولید مایع ضد عفونی یک نفر بازرس در این کارخانه مستقر و از نزدیک روند تولید را بررسی خواهد نمود.

وی بیان کرد: قیمت مصرف کننده محلول پس از بررسی های صورت پذیرفته و انالیز قیمت و بر اساس اعلام سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان 106 هزار تومان به ازای بطری های 4 لیتری جهت عرضه به داروخانه ها تعیین گردیده است .

قاسمی در ادامه گفت: محلول های ضد عفونی در اختیار یکی از شرکت های پخش دارویی استان قرار خواهد گرفت تا با نظارت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بین داروخانه ها توزیع شود./

کد خبر 908216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha