پنج هزار تخت بیمارستانی در اماکن عمومی آذربایجان‌شرقی دایر می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پیش بینی برای دایر کردن پنج هزار تخت در سالن ها و مکان های عمومی استان خبر داد.

«محمدحسین صومی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به ارایه آخرین آمار از مبتلایان به کرونا در استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: تاکنون ۶۳ نفر از کادر بهداشتی و درمانی آذربایجان‌شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که شمار کرونایی‌های آذربایجان‌شرقی با ۷۰ نفر افزایش در ۲۴ ساعت گذشته به ۹۳۷ نفر رسید، خاطرنشان کرد: این رقم به معنی تعداد دقیق مبتلایان به این ویروس نبوده و مربوط به نتیجه آزمایش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در ارتباط با کرونا است.

وی با بیان این‌که تعداد فوتی های استان بر اثر کرونا نیز با ۶ نفر افزایش نسبت به دیروز به ۸۸ نفر رسیده است، گفت: ‌روند افزایشی بیماری کرونا در آذربایجان شرقی ادامه دارد اما نگرانی اصلی، تردد ناقلان است که شیوع این ویروس را افزایش می دهند.

صومی افزود: برخی شهرستان های استان به دلیل واقع شدن در مسیر تردد، در معرض خطر ابتلای بیشتر قرار دارند از این رو، ترددها باید کنترل و محدود شود در غیر این صورت احتمال افزایش افراد مبتلا وجود دارد.

وی از پیش بینی برای دایر کردن پنج هزار تخت در سالن ها و مکان های عمومی استان خبر داد و گفت: در صورت شیوع این ویروس، امکانات، پرسنل و کادر درمانی پاسخگوی مراجعه کنندگان و بیماران نخواهد بود.

صومی افزود: سیستم بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در مقابله با ویروس کرونا کار خود را به درستی انجام می دهد و تلاش آنها در این زمینه ستودنی است.

کد خبر 908265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha