تعداد بهبودیافتگان قطعی کرونا در استان به ۴۴۳ نفر رسید

صومی، تعداد بهبودیافتگان قطعی را در استان ۴۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: تنها ۷ نفر از فوت‌شدگان کرونا در استان، زیر ۵۰ سال سن داشتند که ۶ نفر از آنها نیز درگیر بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین صومی» امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا به ارایه گزارشی از آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: آمار مبتلایان به ۸۱۳ نفر رسیده که متأسفانه تاکنون ۷۷ نفر بر اثر این بیماری در استان فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که آذربایجان شرقی از نظر آمار مبتلایان به این بیماری، جزو استان‌های سطح دو کشور است، افزود: در یک ماه گذشته ۹۰۲۰ نفر با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه و ۳ هزار نفر از آنها بستری شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۵۴ نفر با علایم حاد تنفسی در استان بستری هستند که ۲۸۰ نفر از آنها جزو مبتلایان قطعی به کرونا محسوب می‌شوند.

صومی، تعداد بهبودیافتگان قطعی را در استان ۴۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: تنها ۷ نفر از فوت‌شدگان کرونا در استان، زیر ۵۰ سال سن داشتند که ۶ نفر از آنها نیز درگیر بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به کاهش ۶۷ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان در روز اول فروردین، گفت: کنترل‌های مراقبتی در مبادی خروجی استان با همکاری فرمانداران و نیروی انتظامی تشدید می‌شود.

علیار راستگو افزود: براساس گزارش نیروی انتظامی، حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان در ۵ روز پایانی اسفند، ۵۲ درصد و در روز اول فروردین، ۶۷ درصد کاهش داشته و مطالبی که در خصوص افزایش ورود مسافران به استان و تبریز در فضای مجازی منتشر می‌شود صحت ندارد.

وی با بیان این‌که همه مسؤولان استان برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا به صورت تمام‌وقت فعال هستند، افزود: اولویت نخست مدیریت ارشد استان، حفظ سلامت مردم و کنترل بحران کروناست.

کد خبر 907880

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha