قرنطینه استان برخلاف نظر ستاد مقابله با کرونا است

پورمحمدی گفت: قرنطینه استان برخلاف نظر ستاد مقابله با کروناست؛ از این‌رو هدف کنترل خروجی‌هاست که در سه استان شمال غرب انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی به ارایه گزارشی از آخرین مصویات و اقدامات ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: اگر نکات مثبت و قوت گفته می‌شود به منزله شرایط ایده‌آل و عبور از بحران نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که تلاش داریم تا شرایط را واقع‌بینانه گفته تا از بحران عبور کنیم، گفت: در استان به ازای هر ۱۰ هزار جمعیت 2.8 نفر مبتلا به کروناست که رتبه هفدهم کشور از این نظر را دارد.

وی با بیان این‌که در تعداد مبتلایان استان آذربایجان‌شرقی رتبه نهم را داریم، گفت: آذربایجان‌شرقی جزو دسته با خطر متوسط است، به طوری که هم اکنون ۸۶۷ نفر مثبت کرونا در آذربایجان‌شرقی است و بیش از ۲ هزار نفر تست داده‌اند.

پورمحمدی با بیان این‌که بیش از ۴۵۰ نفر بهبود یافته و مرخص شده‌اند، تصریح کرد: اگر مدیریتی خوبی شود قطعاً در هفته دوم فروردین باکاهش روبرو خواهیم شد ولی اگر مدیریت نشود؛ با روند صعودی روبرو خواهیم شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر قبول کنیم که کرونا یک جنگ بیوتروریسم است باید یک فرمانده هم باشد که شورای امنیت ملی یک ستاد تشکیل داده است و این ستاد تا چند روز پیش با تعطیلی مجامع شلوغ مخالف بود ولی از ۲۹ اسفند مورد بررسی قرار داد و اجازه تعطیلی به دو شهرستان سراب و مراغه را به ما داد.

وی با بیان این‌که همه شهرستان‌‌های استان درگیر کرونا هستند، گفت: مراکزی مانند سالن‌های ورزشی و استخر تعطیل شده و برخی اخبار مبنی بر شلوغی هتل‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود در حالیکه ۹۹ درصد ظرفیت هتل‌ها خالیست و یک درصد هم افرادی هستند  

پورمحمدی خاطرنشان کرد: قرنطینه استان برخلاف نظر ستاد مقابله با کروناست؛ از این‌رو هدف کنترل خروجی‌هاست که در سه استان شمال غرب انجام گیرد به طوریکه ورودی ما، خروجی استان همجوار است، همچنین محدودیت در ورودی تبریز از سوی تبریز نیز اعمال خواهد شد.

وی افزود: در کنترل امروز مبادی ورودی تبریز تعداد زیادی مشکوک مشخص شد که همه آنها به قرنطینه ۱۴ روزه در نقاهتگاه اعزام خواهند شد؛ دور اول و دور دوم سفر نوروزی در استان نداریم و باید این چند هفته را با جدیت و کنترل دقیق پیش رویم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه به تعطیلی اداره‌ها حساسیت است زیرا برخی مشاغل نیاز وجود دارد، گفت: تمهیدات دورکاری، شیفت‌کاری، کاهش ساعت کاری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره بر این‌که ۵۳ درصد در کل استان غربالگری شده و رتبه نخست در سرعت انجام این طرح غربالگری را داریم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طرح محله محور است و هر مراکز سلامت نزدیک به ۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و البته در کنار این طرح از ریش‌سفیدان و روحانیون محل در خود مراقبتی استفاده خواهد شد.

کد خبر 908270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha