۶۲ درصد از مردم استان تحت پوشش طرح غربال‌گری سلامت قرار گرفتند

پورمحمدی با تأکید بر اجرای جدی طرح غربال‌گری سلامت، گفت: تاکنون ۶۲ درصد از مردم استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و اگر این رقم به ۱۰۰ درصد برسد، اقدامات آتی ستاد مقابله با کرونا به ثمر می نشیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» عصر روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با تأکید بر اجرای جدی طرح غربال‌گری سلامت، گفت: تاکنون ۶۲ درصد از مردم استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و اگر این رقم به ۱۰۰ درصد برسد، اقدامات آتی ستاد مقابله با کرونا، با چشم بازتر انجام خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر استمرار اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای، بویژه اجرای کامل طرح غربال‌گری سلامت، کنترل جدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان، تعطیلی مراکز پرازدحام و جلوگیری از تشکیل تجمعات، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده تأکید کرد.

وی ادامه داد: کاهش آمار مبتلایان و جان‌باختگان بیماری کرونا در دو سه روز گذشته، حاکی از اثربخشی سیاست‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای بوده و تا زمان کنترل اساسی شرایط، اجرای این سیاست‌ها باید به صورت جدی ادامه یابد.

پورمحمدی  با اشاره به نگرانی شهروندان آذربایجان شرقی از تردد مسافران نوروزی، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌ شده با استان‌های مجاور، تردد در محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی و خروجی این استان‌ها به شدت کنترل می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی از اجرای مصوبه تعطیلی بازارها و مراکز تجاری در شهرهای استان نیز ابراز رضایت کرد و گفت: فرمانداران مسئول اصلی اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند و شهروندان می‌توانند شکایات خود را به فرمانداری‌ها گزارش کنند.

وی همچنین از انتشار برخی شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: انتشار برخی از اخبار و مطالب غیرواقعی و جهت‌دار، زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران مدیریت و مقابله با بیماری کرونا را زیر سوال می‌برد که مراجع ذی‌ربط باید با این اقدامات برخورد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست از غربال‌گری ۶۲ درصد از جمعیت استان در طرح غربال‌گری سلامت با همکاری مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج خبر داد و گفت: میزان پوشش این طرح در تبریز ۳۲ درصد و در بسیاری از شهرهای دیگر بیشتر از ۸۰ درصد است.

کد خبر 908617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha