تحقق جهش تولید نیازمند بکارگیری جوانان متخصص، متعهد و انقلابی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به الزامات و موانع «جهش تولید» تأکید کرد: تحقق جهش تولید نیازمند بکارگیری جوانان متخصص، متعهد و انقلابی است.

آیت الله «محمود رجبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با بیان این که باید فهم درستی از جهش تولید و الزامات آن از سوی مردم وبویژه مسؤولان وجود داشته باشد، اظهار داشت: جهش یک مفهوم خاصی دارد که باید کاویده شود و مؤلفه های آن نیز مورد درک قرار بگیرد و برای محقق شدن آن، الزاماتش مورد شناسایی ومدنظرقرارگیرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر عزم جدی و انگیزه کافی از سوی مسؤولان و مردم وجود نداشته باشد، حتی بهترین و کامل ترین برنامه ها نیز محقق و پیاده نمی‌شود، بنابراین مسؤولان کشور به ویژه مدیران قوه مجریه باید عزم جدی برای تحقق بخشیدن به جهش تولید داشته باشند.

 

وی عزم جدی و تام برای مقابله با موانع «جهش تولید» را از دیگر ضروریات این بحث دانست و گفت: شناسایی موانع اعم از عناصر، افراد و جریان هایی که منافعشان در عدم تحقق «جهش تولید» از دیگر موارد الزامی محسوب می‌شود و همچنین احساس مسؤولیت دینی وانقلابی مدیران درقوای سه گانه و هر قشر و مسؤولی که یک پست ، مقام وموقعیتی در این کشور دارد یک ضرورت غیر قابل انکار است.

 

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها باید به صورت دقیق و فرایندی باشد تا در هر مرحله قابل ارزیابی باشد، ابراز داشت: به عبارت دیگر باید فرایندجهش تولید مرحله مرحله باشد تا در مرحله بتوانیم آن را ارزیابی کنیم و نقاط ضعف و قوت خود را در مرحله بعد شناسایی،نقاط قوت را تقویت ونقاط  ضعف را اصلاح کنیم..

 

وی تصریح کرد: برای تحقق واقعی «جهش تولید» اقدام همگانی کل مسؤولان اعم از قوه مجریه، مقننه و قضائیه لازم است و همه باید وظایف خود را در همه سطوح به نحو احسن انجام بدهند.

 

آیت الله رجبی در ادامه به دیگر لوازم مورد نیاز برای «جهش تولید» اشاره و خاطرنشان کرد: میدان دادن بلکه به میدان آوردن جوانان متخصص، متعهد و متشرع نیز ضرورتی دیگر است که رهبر معظم انقلاب نیز در همه زمینه ها بر آن تأکید دارند.

 

وی با اشاره به لزوم تسهیل کلیه فرایندهای جهش تولید و اصلاح فرایندهای نادرست و معیوب یادآور شد: به عقیده من باید شرکت های دانش بنیان که در عمل نتیجه بخشی خود را در تولید نشان داده اند، تقویت و ساماندهی شوند و جلوی تضعیف و تعطیلی کارخانه هاوکارگاه های تولیدی گرفته شود.

کد خبر 910224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha