بیش از ۱۵۹۱ تماس تلفنی با شماره صدای مشاور در استان زنجان

محمد محمدی قیداری گفت: شماره ۱۴۸۰ با عنوان صدای مشاور از ابتدای اسفندماه همزمان با خبر شیوع کرونا ویروس تا کنون، فعال است و در این بازه زمانی بیش از ۱۵۹۱ تماس تلفنی با این خط صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان گفت: سامانه خود ارزیابی وضعیت روان شناختی با غربال گری سیستماتیک افراد در مشکلات استرس، اضطراب و افسردگی از جمله اقدامات بهزیستی برای مقابله با ویروس کرونا است.

 

محمد محمدی قیداری به سلامت روان و ضرورت کنترل اضطراب در مواقع بحران اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا استرس در جامعه گسترش یافته است و برخی از مردم در برابر این ویروس دچار ترس و اضطراب شده اند.

 

وی با بیان اینکه سامانه خود ارزیابی وضعیت روان شناختی با هدف غربال گری سیستماتیک افراد با مشکلات استرس، اضطراب و افسردگی در بحران شیوع ویروس کرونا راه اندازی شده است، افزود: هم استانی ها می توانند با مراجعه به سامانه خود ارزیابی وضعیت روان شناختی به نشانی http://corona.behzisti.ir پس از پاسخ به سوالات خود ارزیابی و دریافت پاسخ وضعیت روان شناختی خود ، توصیه های کارشناسی علمی و روان شناختی را دریافت کنند.

 

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان تلفن 1480 با عنوان صدای مشاوره هم به منظور مشاوره به مردم در خصوص چگونگی غلبه بر ترس و اضطراب در برابر این بیماری در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

محمدی قیداری ادامه داد: این سامانه از ابتدای اسفندماه همزمان با خبر شیوع کرونا ویروس تا کنون، فعال است و در این بازه زمانی بیش از ۱۵۹۱ تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه خدمات مشاوره ای تلفنی به صورت رایگان در زمینه های فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان و مشاوره پیش از ازدواج و … توسط مشاوران و روان شناسان صدای مشاور ارائه شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد تماس۲۰۰ تماس مرتبط با بیماری ویروس کووید ۱۹ و استرس و نگرانی های ناشی از آن بوده است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جهت رفاه و ارتقاء سطح سلامت روان هم استانی های خط ۱۴۸۰ اداره کل بهزیستی استان زنجان در این ایام به صورت سه شیفت کاری از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل فعال بوده و آماده پاسخگویی به هم استانی ها است.

کد خبر 911942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha