حمایت یک و نیم میلیارد تومانی خانه فرهنگ صدوقی یزد از اقشار آسیب پذیر  استان

خانه فرهنگ صدوقی یزد با شیوع ویروس کرونا و اختلال در عملکرد جامعه، سعی کرده به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کند

خبرگزاری شبستان- یزد

در پایان سال 98 و آغاز سال 99 شاهد میهمان ناخوانده ای در سطح کشور و فراتر از آن بودیم که به نحوی جامعه و زندگی مردم را با تغییرات گسترده ای همراه کرد.

این ویروس که سرعت انتشار آن بسیار بالا بود به حدی سریع در جامعه گسترش پیدا کرد که  جامعه را دچار اختلال و تعطیلی بسیاری از مراکز عمومی و لغو بسیاری از تجمعات شد.

این ویروس که از آن به عنوان ویروس کرونا یا کووید 19 یاد می شود به سرعت گسترش پیدا کرد که اکنون بیش از 200 کشور جهان به آن درگیر شدند.

در ارتباط با این ویروس، بهداشت و رعایت نظم عمومی امری بسیار مهم و اساسی است که همین امر باعث مشکلاتی در جامعه شد به نحوی که بسیاری از لوازم بهداشتی در جامعه کم شد تا جایی که بیمارستان ها و حتی بیماران را نیز تحت شعاع خود قرار داد.

در این میان برخی از گروه ها و سازمان های مردم نهاد به سرعت به کمک سازمان ها و مراکز بهداشتی آمده و با ارائه خدمات خود سعی کردند تا در کمترین زمان ممکن این بحران را مدیریت کنند.

در استان یزد نیز شاهد حضور این سازمان ها و مراکز بودیم که خوشبختانه با همراهی مردم توانستند بسیاری از اقلام بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی و ... را تهیه کرده و به دست بیمارستان ها و مراکز بهداشتی برسانند.

یکی از این مراکز خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد بود که با کمک بیش از یک و نیم میلیارد تومانی خود در زمینه اقلام بهداشتی در ابتدای بروز این ویروس کشنده، توانست نقش مناسبی را داشته باشد.

حجت الاسلام محمد صدوقی، مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد در نشستی در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات خود در زمینه کرونا پرداخت.

وی گفت: بیماری کرونا مهمانی ناخوانده بود که با ورود نابهنگام خود به نحوی جامعه را دچار اختلال کرد و در این زمینه نیز ما شاهد کمبودهای مختلفی در زمینه بهداشت و درمان بودیم.

مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد بیان کرد: در گام اول نامه ای به دانشگاه زده و درخواست اعلام نیاز کردیم و پس از آن با همراهی و اطلاع دادستان استان به ارائه فراخوان عمومی در جهت رفع نیازهای دانشگاه پرداختیم.

حجت الاسلام صدوقی گفت: اعلام عمومی ما با هدف ترویج کمک و همیاری به یکدیگر و ایجاد این حس در زمان های مختلف از جمله بحران بود.

وی افزود: در این مدت بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است و با توجه به حضور خیرین و تغییر نیازها ساختار این حمایت ها را تغییر دادیم.

مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد گفت: در گام اول به تهیه نیازهای بیمارستان از جمله ماسک، مواد ضدعفونی، ظروف یک بار مصرف پرداختیم و با همکاری مردم و تولیدکنندگان استانی در جهت رفع نیازهای استانی پرداختیم.

حجت الاسلام صدوقی بیان کرد:در ادامه نیز پس از برگزاری جلسه با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد به بخش پیشگیری و حوزه بهداشت پرداختیم که در حوزه های مالی و عملیاتی نیز سعی کردیم حمایت های متعددی داشته باشیم.

وی افزود: تجهیز خانه های بهداشت و هلال احمر از جمله این اقدامات بعدی ما بود که در کنار آن نیز 10 هزار بسته بهداشتی و حفاظتی ، دستمال و صابون و ضدعفونی کننده تهیه شد و با استفاده از نیروهای مردمی و نقطه گذاری در سطح استان این اقدامات انجام شد.

مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد بیان کرد: در گام بعدی نیز اقدام به تهیه و توزیع 5 هزار بسته معیشتی کردیم که در دو مرحله در بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شد.

حجت اسلام صدوقی گفت: در گام بعدی نیز به بحث مشاغل آسیب پذیر وارد شده ایم که بر این اساس طرح ارائه خدمات و ارائه وام های بلندمدت به همراه مدت زمان تنفس وام را ارائه کرده ایم که امیدواریم به زودی به انجام برسد و بتواند الگویی برای سایر بخش های جامعه در جهت حمایت از مشاغل آسیب پذیر باشد.

وی تصریح کرد: تلاش ما بسترسازی است و قصد مداخله نداریم و امیدواریم با حضور و مشارکت بزرگان اصناف مختلف بتوانیم تبعات اقتصادی کرونا را نیز کاهش دهیم.

کد خبر 912469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha