مقابله با کرونا در کشورهای به اصطلاح توسعه یافته، درس عبرتی برای جهان بود

پورشمسی با اشاره به نحوه مواجهه کشورهای مختلف با ویروس کرونا گفت: همگان دیدند که مقابله با کرونا در کشورهای به اصطلاح توسعه یافته، درس عبرتی برای جهان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « رضا پورشمسی» روز گذشته در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به نحوه مقابله کشورهای مختلف با ویروس منحوس کرونا گفت: امروز شاهد انواع مقابله با این ویروس بودیم که رفتار کشورهای به اصلاح توسعه یافته با این ویروس به نوعی درس عبرتی برای ما بوده است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد بیان کرد: نحوه مقابله نظام جمهری اسلامی که بر اساس مبنای الهی و تحت زعامت رهبری معظم انقلاب بود به خوبی توانست با این ویروس مقابله کند و در مقابله با آن موفق عمل کند.

پورشمسی بیان کرد: آنچه که امروز در دنیا شاهد بودیم نشان داد که آنها در چنین مواقعی دست به غارت و دزدی می زنند اما در کشور ما شاهد نوعی همدلی و همراهی بودیم که بسیاری از نگاه ها را به سمت خود کشاند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند این قرارگاه های مومنانه با نگاه به مستضعفان به خوبی نقطه قوتی برای کشور ما بود که بر خلاف دیدگاه غرب که مردم را اقشار آسیب پذیر معرفی می کند ما به  نیازمندان جامعه نگاه مستضعفان داشتیم زیرا بر اساس آرمان های انقلاب در مقابل آنها وظیفه داشتیم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد بیان کرد: پس از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه در استان یزد نیز این قرارگاه به مدیریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تشکیل شد و شاهد حضور همه جانبه دستگاه ها نیز بودیم.

پورشمسی بیان کرد: ما در این قرارگاه در کنار بسیاری از دستگاه های مربوطه اقدام به فعالیت با محوریت مساجد و امامان جماعت کرده ایم و سعی داریم تا با استفاده از این ظرفیت عظیم در جهت کمک به نیازمندان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ما سعی کرده ایم برای ارائه کمک ها کار کارشناسی انجام دهیم و بر اساس نیازسنجی مناطق این حمایت ها را با حفظ کرامت افراد داشته باشیم.

فرمانده سپاه الغدیر  یزد بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در زمینه حضور بسیج طلاب در مقابله با این ویروس بود که از ابتدای شیوع این ویروس حضور موثری را داشتیم به نحوی که در قالب 6 تیم از برادران و 3 تیم از خواهران طلبه به تغسیل اموات پرداختند که این فعالیت ها بار روانی بسیار موثری را در جامعه داشت.

کد خبر 917250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha