ترسیم درست حکومت امام عصر(عج) امید را در جوامع انسانی زنده می‌کند

حجت الاسلام عبدی چاری با بیان این که حکومت جهانی امام زمان(عج) مورد حکومتی منفرد و خاص است، گفت: ترسیم درست این مدینه فاضله، امید زیادی در جوامع انسانی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام «مرتضی عبدی چاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، در تبیین مسأله انتظار به عنوان یکی از اصلی ترین مباحث حوزه مهدویت اظهار داشت: انتظار ظهور امام مهدی (عج) و ایجاد حکومت مهدوی از جمله آرمانهایی است که مشتاقان ظهورش شب را به صبح و روز را به شب می‌رسانند.

 

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که ترسیم درست این مدینه فاضله، امید زیادی در جوامع انسانی ایجاد می‌کند،  افزود: قرآن کریم و سایر کتاب‌های آسمانی به این مسأله اشاره کرده و باورمندان آنها در انتظار ظهور منجی به سر می‌برند، چراکه حکومت جهانی منجی یک حکومت منفرد و خاص بوده و مورد پسند همه مظلومان و مستضعفان عالم است.

 

وی عنوان کرد:به باور شیعه با تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) در پایان تاریخ، همه ظرفیت های بشری در ساحات مختلف اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به منصه ظهور و بروز خواهند رسید و انسانیت به رستگاری وعده داده شده دست خواهد یافت.

 

حجت الاسلام عبدی چاری بیان داشت: حکومت جهانی مهدوی می‌تواند مردم را حول محور خود جمع کند و برای تحقق هدفی مشخص، آنان را به صورت یک پارچه درآورد و به آنان هویت بدهد و به دنبال آن قدرت اجتماعی را تقویت می نماید و ارتباط اجتماعی را تحکیم می بخشد و در نتیجه زمینه های امنیت و نظم اجتماعی را فراهم می آورد.

 

وی با اشاره به دلیل دلبستگی مظلومان عالم به ظهور منجی خاطرنشان کرد: چراکه با ظهور ایشان عدل سراسر عالم را فرا خواهد گرفت و ظلم و ستم از پهنه هستی برطرف می‌شود، بنابراین تبیین جایگاه حکومت مهدوی امری ضروری است که این امر مورد توجه مقام معظم رهبری نیز واقع شده است.

 

محقق رسمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: معظم‌له در بیانات مختلف به‌خصوص در ایام نیمه شعبان به این نکته اشاره کرده و آن را مورد واکاوی قرار داده است.

 

این پژوهشگر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی با بیان این که بررسی دیدگاه ایشان درباره حکومت جهانی مهدوی با رویکرد قرآنی امری لازم و ضروری است، گفت: با روش عقلی و نقلی و از طریق جمع‌آوری بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه به سؤالات اساسی در این حوزه پاسخ داده می‌شود.

کد خبر 918568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha