نهمین کنگره سراسری شعر کویر در استان یزد برگزار می شود

جوادیان زاده گفت: انجمن شعر و ادب ابرکوه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، نهمين كنگره سراسرى شعر كوير را برگزار می کند.

مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: نهمين كنگره سراسرى شعر كوير به همت انجمن شعر و ادب ابرکوه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شود.

وی افزود: موضوعات کنگره شامل بهاریه های کویرى، از کوچه های آشتی کنان کویر، کویر، آفرینش اعجاب انگیز خدا، امید و صبر عناصر آمیخته با جان مردمان کویر، مناظره عناصر کویری (مانند شن و خار، باد و ماسه و...) و بخش ویژه طنز با موضوع طنزهای کویرانه یادمان زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: مهلت ارسال آثار پایان اردیبهشت و برگزاری آن نیمه دوم خرداد ماه سالجاری است.

جوادیان زاده گفت: این کنگره شعر درابرکوه قلب تپنده کویر ایران در سایه سار سرو ٤٥٠٠ ساله ابرکوه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شاعران می توانند آثار خود را در تمام قالبهای شعر کلاسیک و نو ارسال کنند، ادامه داد: هر شاعر می تواند در هر قالب و موضوع عنوان شده حداقل ٣ و حداکثر ٥ اثر ارسال کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: شاعران به همراه هر اثر خود باید مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی، نام پدر، تولد، رشته و میزان تحصیلات، نشانى دقیق پستی و شماره تلفن) را در ذیل اشعار قید کنند.

جوادیان زاده تاکید کرد که دبیرخانه دایمی کنگره شعر کویر حق انتخاب اشعار و چاپ آن را دارد ودبیرخانه هزینه ایاب و ذهاب زمینی شاعران را به عهده دارد.

وی گفت: جوایز و لوح تقدیر برگزیدگان فقط به شرط حضور در افتتاحیه و اختتامیه به آنها تعلق می گیرد.

کد خبر 918826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha