​برگزاری  ۴۱ عنوان برنامه در هفته کار و کارگر در گلستان

مازندرانی گفت: ۴۱ عنوان برنامه در قالب ۱۰۰ برنامه در هفته کار و کارگر در سطح استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» امروز (شنبه 6 اردیبهشت) در گفتگو با بیان این خبر اظهار کرد: در هفته کار و کارگر یکی از کارگران نمونه استان به وزارتخانه معرفی می شود تا مشکلات استان گلستان در بخش کارگری را به شکل ویدئو کنفرانس به مقام معظم رهبری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل کند.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: هفته کار و کارگر از چهار تا 11 اردیبهشت در نظر گرفته شده و در طول این هفته با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ها به صورت مجازی و یا حضوری بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

 

وی متذکر شد: ختم قرآن برای جانباختگان کرونایی، ابلاغ پیام امام جمعه شهرستان ها، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان به مناسبت این هفته، تهیه و توزیع محتوای علمی پیرامون نقش کارگران در تولید کالاهای با کیفیت از جمله برنامه هایی است که در طول این هفته در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز داشت: برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع کرونا برای فرزندان کارگران، شناسایی و تقدیر از کارگران فعال در امر مقابله با کرونا، تجلیل از خانواده شهدای کارگری به شکل ویدئو کنفرانس، تجلیل از کارگران نمونه شهرستانی از دیگر برنامه های ما در طول هفته کار و کارگر است.

 

مازندرانی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی، بازدید از واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مقابله با کرونا، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، افتتاح مرکز کاریابی شهرستان بندرگز از دیگر برنامه هایی است که در طول این هفته دنبال می شود.

 

وی با اشاره به حمایت های ویژه در بحث کرونا از کارگران و کارفرمایان، اظهار کرد: بخشی از این حمایت ها از سوی دولت مثل بسته های معیشتی 200 تا 600 هزار تومانی برای افراد فاقد مسکن، خودرو و اشتغال در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: بنگاه خرد و اقتصادی و تمامی کارفرمایان در 11 رسته که در ایام کرونا آسیب دیدند می توانند پس از اعلام رسمی به سامانه کارا ثبت نام کنند و به میزان حقوق یک سال از تعداد کارگرانی که در بنگاه آنها در این ایام مشغول به کار بودند تسهیلات بهره مند شوند.

 

کد خبر 920179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha