بازگشایی مساجد و مراکز مذهبی وابسته به نظر وزارت بهداشت است

راستگو درخصوص بازگشایی مساجد و مراکز مذهبی گفت: این موضوع بعد از اظهار نظر وزارت بهداشت درخصوص وضعیت استان‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیار راستگو»‌ در این جلسه با گرامی‌داشت مناسبت‌های هفته جاری از جمله روز شوراها، روز کارگر و روز معلم، اظهار داشت: هیچ‌گونه تجمعی برای این مناسبت‌ها در استان برگزار نخواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: رسانه‌ها باید همچنان مردم را به جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری تشویق کنند.
 
وی درخصوص فعالیت دانشگاه‌ها نیز گفت: دانشگاه‌ها تنها برای حضور دانشجویان دوره دکتری اجازه فعالیت دارند و فعالیت سایر دانشجویان تنها به صورت مجازی امکان‌پذیر است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص ساعت کاری ادارات، گفت: ادارات استان تا اطلاع ثانوی از ساعت 7.30 صبح تا 13.30 ظهر فعالیت خواهند کرد.
 
وی افزود: فعالیت مراکز تجاری و پاساژهای استان نیز با توجه به تفویض اختیار به ستادهای استانی، تا ساعت 20 و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.
 
راستگو درخصوص بازگشایی مساجد و مراکز مذهبی نیز گفت: این موضوع بعد از اظهار نظر وزارت بهداشت درخصوص وضعیت استان‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد.
 
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این جلسه گفت: در یک هفته گذشته، آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان، 25 درصد و آمار فوتی‌ها 13 درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش داشته است.
 
محمدحسین صومی افزود: بیشترین آمار فوتی‌ها در رده سنی 71 تا 80 سال اتفاق افتاده، اما روند غربال‌گری نشان می‌دهد که جوانان هم در معرض این بیماری هستند و اغلب بدون اینکه متوجه باشند ناقل ویروس هستند.
 
وی با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی بعد از استان فارس، بیشترین تعداد مراجعه به مراکز 16ساعته سلامت را داشته است، افزود: مردم استان همراهی خوبی با طرح غربال‌گری داشتند و 98 درصد از افرادی که در این طرح شرکت کردند فاقد علائم بیماری بوده‌اند.

کد خبر 922167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha