زیرسازی راه آهن اردبیل ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بهنامجو گفت: طبق جدول زمان بندی و اعلام گزارش پیمانکاران پروژه بزرگ راه آهن اردبیل - میانه تاکنون زیرسازی این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» در نشست با پیمانکاران پروژه راه آهن میانه - اردبیل در سالن شیخ صفی استانداری گفت: دولت مصمم است پروژه هایی که تا پایان سال به اتمام می رسد بودجه مورد نیاز را به صورت کامل تزریق کند.

 

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل اعتبار ویژه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: برای سال جاری 8 هزار میلیارد ریال برای پروژه راه آهن اختصاص یافته و این اعتبار با پیگیری های انجام شده و در صورت فعال بودن کارگاه ها طبق برنامه ریزی وصول می شود.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: 15 هزار میلیارد ریال تاکنون برای این پروژه هزینه شده است و برای تکمیل این پروژه سخت نزدیک 16 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز لازم است و بیشتر اعتبارات لازم در نیمه اول سال پرداخت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بانک ملی هم به تعهد خود به خوبی عمل کرده است، افزود:700 میلیارد ریال از تعهدات این بانک پرداخت شده و یک هزار میلیارد ریال نیز در هفته آینده تزریق می شود.

 

بهنامجو با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از پروژه های اولویت دار دولت است، خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت زیرساختی که انجام شده و اهتمام جدی همه دست اندرکاران در سایه تلاش پیمانکاران قطعات اتمام پروژه تا پایان دولت دوازدهم است.

 

استاندار اردبیل بیان کرد: در حال حاضر کل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

 

بهنامجو ادامه داد: حدود ۱۰۰ کیلومتر از سمت اردبیل در حال ریل گذاری است و عملیات ریل گذاری از سمت میانه نیز ۴ ماه آینده آغاز می شود.

 

وی اذعان داشت: علیرغم شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای تولیدی و کارگاه های عمرانی با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده اند و نیت همه پایان پروژه طبق جدول زمان بندی است.

 

بهنامجو عنوان کرد: خوشبختانه در مسیر عملیات خاکی مشکل زیادی وجود ندارد و تاکنون ۷۵ درصد خاکریزی و ۹۴ درصد خاکبرداری انجام شده که پیشرفت فیزیکی پل ها ۶۳درصد و تونل ها ۸۰ درصد اعلام شده است‌.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۲ درصد خاکبرداری تونل ها انجام شده است، افزود: مسیر راه آهن اردبیل - میانه یک محور سخت است و مشکلات کرونا و بارندگی کمی پیشرفت کار را کند کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه به تعداد ماشین الات و پرسنل در کارگاه ها افزوده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه پیمانکاران بر تعهد خود پای بند بوده و قول داده اند در اسرع وقت قطعه های مورد تعهد خود را تکمیل کنند.

 

بهنامجو تاکید کرد: در صورت پیوستگی مسیر به راه آهن میانه ریل گذاری به صورت میکانیزه انجام می شود و سرعت کار افزایش می یابد.

 

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه هر دو هفته یک بار از این پروژه بازدید خواهد کرد، خاطر نشان کرد: این پروژه ملی یکی از پروژه های اصلی و مطالبه عمومی است باید تلاش همه مضاعف شود.

 

وی یادآور شد: ادامه راه آهن به شهرک صنعتی و کارخانه سیمان به جد پیگیری می شود که در حال مطالعه و طراحی است و اعتبار این مسیر غیر از اعتبار یاد شده راه آهن اردبیل - میانه است.

 

استاندار اردبیل ادامه داد: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می یابد.

کد خبر 923178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha