همکاری بسیج در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم شب قدر در مساجد/ شرکت‌کنندگان تب‌سنجی می‌شوند

حجت‌الاسلام مهدوی از تب‌سنجی شرکت‌کنندگان در مراسم شب قدر مسجد سیدالشهداء(ع) توسط بسیجیان خبر داد و گفت: همه پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مطلوب مراسم این شب‌ها به همت اهالی مساجد رعایت می‌شود.

حجت‌ الاسلام «مصطفی مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پایگاه های مقاومت بسیج برادران -شهید مهدی باکری- و خواهران -حضرت زینب کبری (س)- آمادگی کامل خود را برای بررسی وضعیت سلامتی مردم به منظور حضور در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) برای انجام اعمال شب های قدر اعلام کرده اند، اظهار کرد: بسیجیان این دو پایگاه مقاومت از طریق دستگاه تب سنج، در ورودی این مسجد این کار را انجام می دهند.

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، خیابان سیامک جنوبی، بن بست ششم شرقی) افزود: کیسه های یک بار مصرف برای نگهداری کفش ها خریداری شده است و اعلام کرده ایم که این کیسه ها بلافاصله پس از پایان مراسم شب قدر، از بین بروند.

 

وی اضافه کرد: مراسم شب های قدر در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) در شب های 24، 26 و 28 اردیبهشت ماه از ساعت 12 و 30 دقیقه تا 2 و 30 دقیقه نیمه شب برگزار می شود.

 

مهدوی تاکید کرد: از طریق پیام رسان های داخلی مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) به نمازگزاران اعلام کرده ایم که حتما مهر، چادر، کتاب های قرآن و دعا همراه خود بیاورند و در صورت امکان، آب آشامیدنی نیز در ظرف های یک بار مصرف همراه خود داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: خواهران و برادران پایگاه های مقاومت بسیج و اعضای هیئت امنا هر روز چند ساعت پیش و پس از مراسم احیای شب قدر اقدام به ضدعفونی کردن مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) و بن بست ششم شرقی می کنند تا مردم با خیالی راحت از تمیز بودن فضای این مسجد اعمال این شب بزرگ را انجام دهند.

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: از طریق پیام رسان های داخلی به مردم اعلام کرده ایم که طبیعتا به دلیل لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، امکان حضور تعداد محدوی از مردم در این مسجد برای برگزاری مراسم شب قدر وجود دارد که مطمئنا افرادی که بیش از بقیه در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند به ویژه افراد مسن یا دارای بیماری های زمینه ای در این شب ها در این خانه خدا حاضر نمی شوند.

کد خبر 927846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha