مهمترین رسالت آموزش و پرورش؛ پاسخگویی به نیاز آینده کشور

طالبی، مهمترین رسالت آموزش و پرورش را پاسخ گویی به نیاز آینده کشورمان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد به ریاست استاندار و با حضور آموزگاران برگزیده شهرستان های مختلف، نمایندگان انجمن های اولیا و مربیان و روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان در محل تالار فرهنگیان برگزار شد.

در طی این نشست؛ حاضران، پیشنهادات، نقطه نظرات و انتقادات خود را در خصوص مسائل مربوط به آموزش و پرورش بیان کردند.

«محمد علی طالبی» در این برنامه گفت: سند تحول بنیادین تحول آموزش و پرورش در بردارنده موارد ضروری برای پرورش و آموزش دانش آموزان در ابعاد مختلف است.

وی افزود: تقویت روحیه مشارکت و مسئولیت پذیری، پرهیز از فرد محوری و افزایش روحیه کار جمعی از جمله موارد قابل توجه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه مهمترین رسالت آموزش و پرورش، پاسخگویی به نیاز آینده کشور است اذعان کرد: استان یزد باید به منظور جبران آسیب هایی که به دلیل برخی راهبردهای غلط در حوزه آموزش و پرورش متحمل شده و همچنین با اتکای به ظرفیت های خوب خود، پیشتاز اجرای سند در سطح کشور باشد و اجرای آن در قالب کمیته های مختلف دنبال شود.

وی ادامه داد: به منظور نظارت بر چگونگی اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، "کمیته ارزیابی" با مسئولیت معاونت سیاسی استانداری تشکیل می‌شود و به بررسی عملکرد آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی دخیل در اجرای سند، می‌پردازد.

این مقام مسئول با بیان اینکه وظایف دستگاه هایی که در سند به آنها پرداخته شده است احصا و به صورت شفاف ابلاغ می‌شود تاکید کرد: باید بومی سازی سند تحول به منظور مرتفع کردن ضعف های احتمالی انجام شود.

 وی خاطرنشان کرد: به کنکور زدگی در استان یزد نقد جدی دارم چراکه تبعاتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در بر داشته است.

طالبی یادآور شد: کرونا موجب شد برخی از اقشار جامعه همچون پرستاران، پزشکان و معلمان و... زحماتشان بازنمود بهتری برای مردم داشته باشد و منزلت معلمی در سطح جامعه ارتقا پیدا کند.

وی در پایان، تصریح کرد: بحران کرونا فرصت بروز روحیات انسانی بسیار بالایی که در معلمین وجود داشت را فراهم کرد و این روحیات به خوبی برای مردم عیان شد.

کد خبر 928090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha