اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۴۲ مدرسه استان یزد

دانافر با اشاره به طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: طرح یاریگران زندگی در ۳۴۲ مدرسه استان یزد اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « عباسعلی دانافر» صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهمترین رویکرد ما در مبارره با مواد مخدر است.

مدیر کل آموزش و پرورش یزد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در سه عرصه در راستای توجه به سلامت دانش آموزان و سرمایه گذاری اجتماعی در پیشگیری از دانش آموزان در رفتارهای پرخطر نقش آفرینی می کند که اجرایی کردن طرح های صیانت از دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، همکاری با دستگاه های هم هدف در زمینه مقابله با عرضه مواد مخدر و اجرای طرح یاریگران زندگی از جمله این عرصه ها است.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی یکی از طرح های خوب در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و روانگردان ها و اعتیاد است که تا 1400 تمامی مدارس را تخت پوشش قرار دهیم که مهمترین ویژگی آن استفاده از تشکل های دانش آموزی برای دانش آموزان است.

دانافر خاطرنشان کرد: این طرح تا پایان برنامه ششم توسعه ادامه دارد که امیدواریم در صورت موفقیت در این طرح تا برنامه هفتم نیز ادامه داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش یزد بیان کرد: طرح یاریگران زندگی در 342 مدرسه شامل 20 درصد مدارس استان اجرایی شده و در مناطق اسکان، کشتارگاه و حسن آباد در 4 سطح شروع شده و شهرستان بهاباد تحت پوشش 100 درصدی این طرح هستند.

دانافر بیان کرد: ضرورت توجه به بحث آسیب های اجتماعی نشان می دهد 25 تا 30 درصد دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی هستند که نشان دهنده اهمیت توجه ویژه به این بحث است.

وی افزود: اجرایی کردن سند تحول به تنهایی به عهده آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه ها باید کمک کنند تا درا ین زمینه گام برداشته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش یزد بیان کرد: یکی از اولویت های آموزش و پرورش استان پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی در حوزه معلمان، دانش آموزان و والدین است.

 

کد خبر 940470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha