انجمن‌ها و تشکل‌های خیریه،‌ حس خدایی و نیکوکاری مردم را سامان می دهند

طالبی در مراسم افتتاحیه مرکز نیکوکاری عدل علوی گفت: انجمن‌ها و تشکل‌های خیریه‌ای توانسته‌اند به‌خوبی حس مشارکت و حس خدایی درون مردم را سامان بدهند و با کمک‌های سازماندهی‌شده خیری گوشه‌ای از مشکلات مردم را در حوزه‌های مختلف برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان یزد، «محمدعلی طالبی»، استاندار یزد شب گذشته در آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری عدل علوی گفت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در درون جامعه به‌ویژه در استان یزد وجود دارد فعالیت‌های انجمن‌ها و تشکل‌های خیریه‌ای است که توانسته‌اند به‌خوبی حس مشارکت و حس خدایی درون مردم را سامان بدهند و با کمک‌های سازماندهی‌شده خیری گوشه‌ای از مشکلات مردم را در حوزه‌های مختلف برطرف کنند.

وی بابیان اینکه یکی از خوبی‌های ماه مبارک رمضان تجلی حس خدایی است که در درون همه انسان‌ها وجود دارد و فرصت‌هایی را می‌طلبد این حس ظهور و بروز پیدا کند و ما امروز می‌بینیم در این ماه مبارک که چگونه مردم در کنار نیازمندان و هم نوعان خودشان هستند و برای زدودن بار غم از دوش آن‌ها تلاش می‌کنند.

استاندار یزد با ابراز خرسندی از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری عدل علوی گفت: از اینکه دیدم مرکز نیکوکاری حقوقی خیریه‌ای در استان یزد وجود دارد که می‌تواند پناهگاه و ملجأ افرادی باشد که قدرت احقاق حق خود را ندارند و مورد ظلم قرارگرفته‌اند.

وی ادامه داد: این مرکز نیکوکاری که با استفاده از ظرفیت‌های که در درون جامعه وکلا وجود دارد شکل‌گرفته است همان‌طوری که در میان صنعت گران، معلمان و سایر اقشار جامعه چنین تشکل‌ها و حرکت‌هایی داریم که توانسته‌اند کمک‌ها و خدماتی که می‌تواند توسط این قشرها انجام شود با به این نحو ساماندهی کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

طالبی افزود: در ماه مبارک رمضان هم با توجه به شرایطی که ما امروز در کشور داریم و در بحث جبران خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا، فرصتی فراهم‌شده که این حس‌های خدایی کنار هم قرار گیرند و جلوه زیبایی از همراهی و همدلی مردم را در برنامه‌های خیری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در کشور ما نهادی مزین به نام امام راحل (ره) تحت عنوان کمیته امداد امام خمینی (ره) داریم که هم همراه مردم و تشکل‌های خیریه است و هم کمک بسیار زیادی در شناسایی نیازمندان واقعی جامعه و همچنین در مسیر توانمندسازی آن‌ها انجام می‌دهد.

استاندار یزد تصریح کرد: برقراری و تقویت روابط خوب و زیبای کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد مردمی با تشکل‌های خیریه‌ای که هرکدام در مکان و محله‌ای و در قشری می‌توانند منشأ خیر باشند و با توجه به ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی که در اختیاردارند می‌توانند برای رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند و محروم تلاش کنند.

کد خبر 925387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha