برگزاری مجازی مراسم شب‌های قدر توسط بچه‌های مساجد یزد

حجت‌الاسلام سالاری گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، در شب‌های قدر با توجه به شیوع ویروس کرونا، در بستر فضای مجازی مراسم ادعیه‌خوانی و احیای این لیالی را برگزار می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام «مظفر سالاری» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا عموم فعالیت‌های ما در بستر فضای مجازی تبلور یافته است، برای مثال در لیالی قدر مراسم ادعیه خوانی، منبر مجازی، قرائت قرآن و نوحه‌سرایی در شبکه‌های مختلف مجازی برقرار است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به فضایل لیالی قدر اظهار کرد: این شب ها با نام و یاد امیرمومنان آمیخته است، لذا شایسته است که هر مسلمان شیعه لحظاتی را به تدبر در نهج البلاغه حضرت امیر(ع) اختصاص دهد. نهج البلاغه مجموعه‌ای از نامه‌ها و سخنان آن حضرت است که می‌توان با مراجعه به این اثر گرانسنگ تا حدی شخصیت حضرت علی(ع) را شناخت.

 

وی تاکید کرد: «جرج جرداق» اندیشمند مسیحی چنان عاشق علی(ع) و نهج البلاغه بود که این کتاب شریف را چهل بار خواند و برخی از خطبه ها را حفظ کرد تا آن ها را بلند بلند تکرار کند و در سخنرانی مهارت به دست آورد. او چنان تحت تاثیر شخصیت امیرمومنان علی(ع) قرار داشت که کتاب «علی صوت العدالة الانسانیه» را نوشت که بزرگانی مانند آیت الله بروجردی از آن تجلیل و دستور دادند که این اثر ترجمه شود.

کد خبر 928368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha