ضدعفونی کردن مساجد و محلات توسط ۱۸۵ کانون فرهنگی هنری در یزد

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اقدامات کانون های مساجد در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: بیش از ۱۸۵ کانون فرهنگی هنری در استان یزد اقدام به ضدعفونی کردن معابر، مساجد و محلات کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام مظفر سالاری» صبح امروز در دیدار با آیت آلله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد با اشاره به اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: خوشبختانه در این ایام شاهد همکاری خوبی از سوی کانون ها در زمینه کرونا بودیم که نشان از همدلی اعضای کانون ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: در این راستا اقدام متمرکز ستاد استانی در زمینه کرونا برگزاری طرح « هر مسجد یک قربانی » بود که خوشبختانه توانستیم به صورت متمرکز و غیر متمرکز آن را دنبال کنیم به نحوی که بیش از یک هزار بسته یک کیلویی گوشت در اختیار کانون ها قرار گرفت و پس از آن نیز با شناسایی نیازمندان در بین آنها توزیع شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی « روح خدا» نیز از دیگر برنامه های ما بود که هفتمین دوره آن نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود و به صورت کشوری در سایت بچه های مسجد بارگزاری می شود که ت

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز شاهد حضور همه جانبه کانون ها و اعضای کانون ها بودیم به نحوی که بیش از 185 کانون در صحنه حضور پیدا کردند و اقداماتی مانند ضدعفونی کردن مساجد و محلات و تهیه ماسک و گان انجام دادند.

وی گفت: تهیه ماسک در کارگاه های تولیدی خانگی از جمله اقدامات دیگر در کانون ها بود که هدف ما استمرار فعالیت های این مراکز تولیدی است تا بتوانند صنایع دستی خود را ایجاد کنند و آنها را در معرض دید علاقمندان گذاشته و به فروش برسانند تا از این طریق بتوانند بازارچه های خانگی و محله ای برگزار کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی استانی و کشوری با عناوینی مرتبط با گام دوم و شیوع کرونا، برگزاری مسابقه کتابخوانی ادب حضور، برگزاری جشنواره استانی من و روزهای کرونایی در خانه با هدف ثبت خاطرات تلخ و شیرین دوران شیوع کرونا و راه اندازی پویش خانگی سرود در منزل هم از دیگر اقداماتی است که در این ایام انجام شده است.

کد خبر 928605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha