توزیع هزار بسته گوشت بین نیازمندان توسط کانون‌های مساجد یزد + تصاویر

طرح « هر مسجد یک قربانی» با تهیه و توزیع بیش از یک هزار بسته گوشت یک کیلویی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد انجام شد.

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر طرح مواسات و همدلی گفت: در راستای حرکت در این مسیر، ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اقدام به اجرای طرح ملی راهکار (رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان) کرده که برنامه های مختلفی را ابلاغ و اجرا کرده است.

وی افزود: یکی از این طرح ها با عنوان « هر مسجد یک قربانی» است که توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بود که همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) تعداد بیش از یک هزار بسته گوشت یک کیلویی  توسط مساجد تهیه و در بین محرومان و نیازمندان توزیع شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: از این تعداد 500 بسته گوشت به ارزش بیش از 300 میلیون ریال به صورت متمرکز توسط ستاد تهیه و در بین مساجد توزیع شد و 500 بسته با ارزشی بالغ بر 300 میلیون ریال نیز توسط مساجد به صورت خودجوش تهیه و توزیع شد.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: این طرح با همکاری کانون فرهنگی هنری جوانان زهرایی دارالعباده یزد و کشتارگاه صنعتی معین دام یزد اجرا شد که مورد استقبال کانون ها نیز قرار گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: در قالب طرح ملی راهکار فعالیت های کانون های مساجد استان به این مورد ختم نمی شود بلکه فعالیت هایی از جمله تهیه بسته های معیشتی، تهیه بسته های بهداشتی و ماسک را دنبال کردند.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: اگرچه ما برخی از اقدامات را به کانون های فرهنگی هنری ابلاغ می کنیم اما خوشبختانه با توجه به فعال بودن کانون ها، شاهد اجرای طرح های مختلفی از سوی کانون ها در جهت حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد استان هستیم که تنها گوشه ای این فعالیت ها رسانه ای شده است و بسیاری از آنها به صورت چراغ خاموش به فعالیت های خیرخواهانه می پردازند.

وی بیان کرد: در این زمینه حضور خیرین بسیار موثر بوده است به نحوی که به عنوان ستونی برای این اقدامات فرهنگی و اجتماعی است.

لازم به ذکر است، استان یزد دارای بیش از 2 هزار و 500 مسجد است که بیش از 830 کانون فرهنگی هنری در سطح این مساجد فعالیت می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 926703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha