پیگیر رفع دغدغه های جامعه پرستاری خواهیم بود

دشتی اردکانی گفت: در جریان شیوع کرونا، مردم و مسئولین به وضوح دیدند که پرستاران چه نقش مهمی در تامین سلامت مردم دارند که ما نیز پیگیر رفع دغدغه های جامعه پرستاری خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ در پی درخواست هیات مدیره نظام پرستاری اردکان و میبد؛ منتخب مردم اردکان در مجلس یازدهم در جمع اعضای این هیات مدیره حضور یافت و در جریان مسائل و مشکلات پرستاران این دو شهرستان قرار گرفت.

اعضای هیات مدیره نظام پرستاری اردکان و میبد ضمن تشریح وضعیت پرستاری در سطح دو شهرستان، دغدغه ها و درخواست های جامعه پرستاری را مطرح کردند و خواستار پیگیری در زمینه برخی از قوانین و دستورالعمل هایی که هنوز به خوبی به اجراء در نیامده، شدند.

«محمد رضا دشتی اردکانی» در این جلسه با تشکر و تجلیل از زحمات و تلاش های پرستاران فداکار، گفت: در جریان شیوع ویروس کرونا، اقشار مختلف مردم و مسئولین به وضوح دیدند که پرستاران چه نقش مهمی در مقابله با بیماری و تامین سلامت مردم دارند.

وی، افزود: یکی از گله مندی ها و مشکلات اصلی پرستاران، قراردادهای متفاوت و به عبارتی انواع روابط استخدامی و دریافتی های متفاوت است. به خصوص اینکه مطرح می شود که بسیاری از اقدامات اصلی برای بیمار را پرستار انجام می دهد اما در قبال آن، هزینه ای به پرستار پرداخت نمی شود.

منتخب مردم شهرستان اردکان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: این تشکل پرستاری باید در قالب تیم تخصصیِ مشورتی موانع قانونی پیش روی خود را به مسئولان متذکر شود ونیز یک الگوی عملیاتی را پیشنهاد دهد تا قانون گذار بتواند نسبت به وضعیت و درخواست های پرستاران اقدام کند.

دشتی در پایان، اظهار داشت: همان گونه که مطلع هستید مسائل ناظر بر پزشکی و پرستاری در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رقم می خورد ولی به عنوان منتخب مردم و آشنا با مسائل حقوقی و قضائی، تلاش خود را در این رابطه انجام خواهم داد.

کد خبر 928925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha