مطالبه گری همراه با ارائه راهکار باشد

دشتی اردکانی، گفت: لازم است تا مسئولین استانی از مراکز تربیت معلم از نزدیک بازدید و دیدن کنند تا در جریان مشکلات قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ جمعی از دانشجویان بسیجیِ محصل در دانشگاه فرهنگیان استان یزد (پردیس شهیدان پاکنژاد و پردیس حضرت فاطمه الزهراء) شب گذشته با منتخب مردم شهرستان اردکان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، جذب و به کارگیری اعضای متعهد و کارآمد هیات علمی برای مراکز تربیت معلم، اختصاص سرانه غذایی برای دانشگاه فرهنگیان، وضعیت ساختمان پردیس شهیدان پاکنژاد، موقعیت مکانی نامناسب پردیس حضرت فاطمه الزهراء (سلام الله علیها)، مسئله خرید خدمات آموزشی و معلمان خرید خدمات و... از جمله مباحثی بود که از سوی دانشجویان در این برنامه مطرح شد.

«محمد رضا دشتی اردکانی» در این جلسه با بیان اینکه شاکله دانشجو و جوان، مطالبه گری و دغدغه مندی است افزود: حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) فرمودند پرورش مقدم بر آموزش است که نشان دهنده جایگاه والای تربیت است.

وی با اشاره به اینکه معلم متعهد می تواند فرد متخصص را برای آینده جامعه تربیت می کند تاکید کرد: جملات و سخنان زیادی را در تمجید از مقام معلم شنیده ایم که موارد به حق و به جایی است.

منتخب مردم شهرستان اردکان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دغدغه مندی امری صحیح است که البته باید همراه با ارائه راهکارهای عملی و حصول نتیجه و خروجی مناسب باشد.

وی با تاکید بر اینکه در خانه ملت از مقام و شان معلم حراست خواهیم کرد گفت: مجدانه به دنبال رفع مسائل و تنگناهای بازنشستگان آموزش و پرورش نیز بوده و هستم.

دشتی اردکانی افزود: دانشگاه فرهنگیان باید قرب و جایگاه ارزشمندی داشته باشد. در همین راستا باید نسبت به مساله وضعیت پردیس های این دانشگاه در استان اقدام مقتضی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه دانشجومعلمان باید برای افزایش مهارت معلمی، علاوه بر آموزش های درسی فرصت مطالعات علمی نیز داشته باشند ابراز کرد: نباید برای حل مشکلات آموزش و پرورش صرفا شعار داد بلکه باید دستگاه های گوناگون برای رفع دغدغه های نظام تعلیم و تربیت پای کار باشند.

منتخب مردم اردکان در مجلس یازدهم یادآور شد: رسیدگی به وضعیت آموزش و پرورش در سطوح مختلف، راه ترقی کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه در اولین نشست بعدی با استاندار یزد، مسائل مطرح شده مشکلات دانشگاه فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد تصریح کرد: لازم است تا مسئولین استانی از مراکز تربیت معلم از نزدیک بازدید و دیدن کنند تا در جریان مشکلات قرار گیرند.

دشتی اردکانی در پایان تصریح کرد: گزینش دانشجویان برای دانشگاه فرهنگیان به دلیل اهمیت آن باید به گونه ای باشد تا افراد شایسته، متعهد و منتخب وارد این دانشگاه شوند.

کد خبر 932503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha