بررسی مشکلات گردشگری استان یزد و شهرستان اردکان

مشکلات و مسائل حوزه گردشگری استان یزد و شهرستان اردکان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ در جلسه «محمد رضا دشتی اردکانی»، منتخب مردم شهرستان اردکان در مجلس یازدهم با فعالان عرصه گردشگری که در محل هتل لاله یزد برگزار شد در رابطه با مسائل و مشکلات این حوزه بحث و تبادل نظر شد.

منطقه ویژه گردشگری، راه اندازی رادیو گردشگری در استان با توجه به اخذ مجوزهای لازم، ضرورت ارائه برنامه گردشگری مشخص و شفاف استان در مجلس برای اولین بار، لزوم برگزاری جلسات آموزشی با صاحبان آژانس ها و راهنمایان تورهای گردشگری برای معرفی ظرفیت های اردکان از جمله برخی از این موضوعات بود.

همچنین اشاره به لزوم قرار دادن شهرستان اردکان در محور گردشگری، همگرایی بیشتر مسئولین و کاهش بروکراسی های اداری در زمینه گردشگری، طرح گردشگری خلاق، ایجاد دهکده گردشگری سیاه کوه و توجه مضاعف به تولید محتوا در راستای معرفی ظرفیت ها و امکانات گردشگری اردکان نیز بخش دیگری از چالش های عرصه گردشگری بود که در این جلسه بیان شد.

در ادامه نیز موضوع مدیریتِ مقصد گردشگری به عنوان یک گام ضروری برای توسعه گردشگری در شهرستان اردکان پشنهاد و بیان شد اردکان برای اولین بار ظرفیت اجرای این اقدام را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در این نشست سخنانی را پیرامون توسعه گردشگری و نقش این صنعت در توسعه اقتصادی استان بیان و بر اهمیت نقش افراد و نیروی انسانی در گردشگری تاکید کرد.

وی که پیش از این نیز نشستی را برای احصای مشکلات با منتخب مردم شهرستان اردکان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشت؛ از توجه ویژه محمد رضا دشتی اردکانی نسبت به مسائل میراث فرهنگی تجلیل و تقدیر کرد.

کد خبر 926662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha