روز قدس نماد اتحاد امت اسلامی و ملت آزاده دنیا در مقابل دشمن مشترک صهیونیستی است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: ملت انقلابی ایران و سایر ملت‌های آزاده دنیا، هر سال در روز قدس اعلام می‌کنند که مسئله فلسطین به هیچ وجه خاتمه یافته نیست بنابراین روز قدس نماد اتحاد امت اسلامی و ملت آزاده دنیا در مقابل دشمن مشترک صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲ اسفند حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون (نودژ)، گفت: ملت انقلابی ایران و سایر ملت‌های آزاده دنیا، هر سال در روز قدس اعلام می‌کنند که مسئله فلسطین به هیچ وجه خاتمه یافته نیست بنابراین روز قدس نماد اتحاد امت اسلامی و ملت آزاده دنیا در مقابل دشمن مشترک صهیونیستی است.


امام جمعه آسمینون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله قدس، بیان کرد: مسئله فلسطین، یکی از لکه‌های ننگ بزرگِ تاریخ معاصر است چون در این قضیه، یک ملت را از کشور خود بیرون کرده اند و سال‌ها است که برخی ها می‌خواهند این‌ طور وانمود کنند که چرا مسأله فلسطین را بحث می‌کنید؟ این مسأله خاتمه یافته است.

وی تاکید کرد: از هدف‏ های استکبار و صهیونیزم جهانی این است که نام فلسطین به دست فراموشی سپرده شود و کاری کنند که همگان فراموش کنند که قدس و فلسطینی وجود داشته است اما ملت انقلابی ایران و دیگر ملت ‏های آزاده جهان با بزرگداشت روز قدس نمی‏ گذارند، قدس و مردم مظلوم فلسطین فراموش شوند.

حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: امروز روز جهانی قدس است و به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و کشور مجال برگزاری راهپیمایی نشد اما امروز  شاهد سخنرانی مقام معظم رهبری (حفظه الله) در خصوص مسئله قدس هستیم که قطعا برای آینده مسیر جهان اسلام در خصوص قدس شریف راه گشا است بنابراین مسئله فلسطین و قدس همچنان مسئله کل جهان اسلام و اولویت اول جهان اسلام می باشد.

خطیب جمعه آسمینون عنوان کرد: روز قدس امسال، اولین روز قدسی است که بدون حضور ظاهری شهید قدس حاج قاسم سلیمانی برگزار می‏ شود اما امروز روز تجدید پیمان و عهد با این شهید قدس است و اعلام می کنیم که فتح قدس خون بهای شهید سلیمانی است.

وی خاطرنشان کرد: البته همان طور که مقام معظم رهبری (حفظه الله) و شهید سلیمانی مطرح کردند، تنها راه حل مسئله فلسطین مقاومت، مبارزه و جهاد است چرا که آزادی قدس فریادی فراتر از یک روز است و ان شاءالله به زودی شاهد نابودی رژیم غاصب و آزادی قدس شریف هستیم.

حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (حفظه الله) در دیدار مجازی با تشکل های دانشجویی، تصریح کرد: دانشجویان یکی از اقشار آرمان خواه و مطالبه گر در کشور هستند و این پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری نباید بر زمین گذاشته شود.

امام جمعه آسمینون اظهار کرد: اصرار بر مخاطب قرار دادن جوانان از سوی رهبری در این دیدار و دیدارهای سال های اخیر دارای چند نکته کلیدی است، اول این که آینده متعلق به جوانان است و دوم وجود عناصر ذی قیمت در طیف جوان می باشد به همین دلیل است که ایشان بارها بر لزوم توجه به حضور جوانان در بخش های مختلف و مدیریت های میانی تاکید داشته اند و نمونه بارز آن تاکید بر این که تنها راه علاج مشکلات کشور و جامعه ما، داشتن دولت جوان و حزب اللهی است البته منظور از دولت جوان، دولت سرپا، بانشاط، آماده کار، خستگی ناپذیر، سختکوش و با برنامه است.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بخش دیگر سخنان خود به موقعیت حساس کنونی کشور اشاره کرده و فرمودند؛ اول این که جمهوری اسلامی یک طرف مبارزه وسیع در سطح جهانی است و این یک حقیقت روشن می باشد و طرف دیگر جبهه کفر، ظلم و استکبار است و دوم ظرفیت های بالای کشور برای مقابله با جبهه استکبار در عرصه های مختلف می باشد و سوم احساس عزت و قدرت در کشور نهادینه شده است که دشمن و یک عده منافق آن را بر نمی تابند.

حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه عنوان کرد: مجلس دهم با کلیه نقاط قوت و ضعفی که داشت به پایان رسید، ضمن تشکر از زحمات چهار ساله نمایندگان خدوم مجلس دهم، مجلس یازدهم باید نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف کند.

کد خبر 931401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha