سومین وقف در سال جاری در سلماس ثبت شد

حجت الاسلام دولتی گفت : با اقدام خیرخواهانه واقفان نیک اندیش سلماسی، یک باب ساختمان ۳ طبقه نوساز با عرصه ۲۶۰مترمربع و اعیانی ۵۲۰مترمربعی در این شهرستان وقف شد.

«حجت الاسلام اسلام دولتی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: این ساختمان سومین وقف جدید سلماس در سال ۹۹ است که با اهدای آن تعداد ساختمانهای وقفی سلماس به ۱۶رسید.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سلماس افزود: واقفان ملک موردنظر، آقای سلیمان شادی، خانم زینب سلطانی و پاکیزه حسن زاده هستند که این ساختمان را به نیت تامین مخارج خوراک، پوشاک، دارو و درمان افراد تحت پوشش خانه سالمندان سلماس وقف کردند.


این مقام مسئول در ادامه سخنان خود کمک به تامین هزینه های دارو و درمان بیماران صعب العلاج، کمک به دانش آموزان بی بضاعت، معلولان ذهنی و جسمی و نیز کمک به هزینه های جاری مساجد و حسینه ها، تامین جهازیه و هزینه ازدواج مستمندان، مصارف فرهنگی و آسیبهای اجتماعی، کمک به افراد را از جمله مواردی عنوان کرد که واقفان می توانند با مشارکت در این حوزه ها یاریگر مردم نیازمند و مظلوم جامعه باشند.

وی تصریح کرد: مطابق فرهنگ اسلامي و آموزه های دينی، وقف ميراثی ماندگار و از حسناتی است كه نشر و ترويج صحيح آن، بهبود رفاه عمومی و نيل جامعه به حيات طيبه اجتماعی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام دولتی بیان کرد: در سال گذشته ۱۰وقف در سلماس ثبت شده که از جمله شاخص ترین این وقف ها میتوان به وقف ۲ساختمان دوطبقه به مجموع ارزش بیش از یک میلیارد تومانی اشاره کرد که با نیت ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و نیز هزینه عزاداری و میلاد خانم فاطمه زهرا(س) وقف شده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سلماس  افزود: جمع درآمد موقوفات متصرفه و غیرمتصرفه سلماس در سال گذشته، مبلغی درحدود ۳۴۷ میلیون تومان و درآمد امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان نیز ۷۵ میلیون تومان بوده که در زمینه های عمرانی، فرهنگی و مدیریتی خود امامگزادگان هزینه شده است.

 

 

کد خبر 931546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha