سرپرست دادگاه عمومی بخش نیر معرفی شد

در مراسمی با حضور رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد، مهدی غلامی زاده، به عنوان سرپرست دادگاه عمومی بخش نیر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش نیر صبح امروز با حضور مجید فرهمندزاده، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد و جمعی از مسئولان شهرستان تفت برگزار شد.

فرهمندزاده در این مراسم گفت: برنامه های پیشگیرانه در اولویت دستگاه قضا است که ما نیز سعی داریم در شهرستان ها نیز این امر را دنبال کنیم و اگرچه امروز برنامه هایی نیز اجرا می شود اما کافی نیست و بایستی برنامه ریزی بیشتری انجام شود.

وی بیان کرد: جرایم سرقت، ضرب و جرح عمدی، تصرف عدوانی، مزاحمت، توهین، فحاشی و خلع ید و دعاوی حقوقی مانند مطالبه وجه، دعاوی خانواده از جمله موضوعات دارای فراوانی پرونده در دستگاه قضایی هستند که باید برنامه های پیشگیرانه برای آنها داشته باشیم.

وی بیان کرد: شورای حل اختلاف صلحی از مراجعی است که باید توقیت شود زیرا حل و فصل دعاوی با کدخدا منشی و توافق و تراضی طرفین از طریق شورای حل اختلاف، بسیار بهتر و اثر گذارتر از فصل خصومت با حکم در دادگاه است.

فرهمندزاده ادامه داد: از جمله مسائلی که در سند تحول قوه قضاییه و همچنین حکم ابلاغ آیت ا... رئیسی، توسط رهبر معظم انقلاب به آن تأکید گردید، مباحث مبارزه با فساد و برخورد با دانه درشت ها بود که در استان نیز بازپس گیری هزاران هکتار اراضی دولتی در پرونده های مختلف نمونه ای از این تلاش هاست.

فرهمندزاده به بحث جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی اشاره کرد و گفت: با توجه به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید در سال جاری، همه ارکان اجرایی و قضایی باید در جهت تحقق این اصل مهم بسیج شوند و در این مسیر از هیچ تلاشی رویگردان نباشند.

در پایان این مراسم نیز مهدی غلامی زاده، به عنوان سرپرست دادگاه عمومی بخش نیر معرفی شد و از زحمات محمدتقی کریمی قدردانی شد.

 

کد خبر 932716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha