راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان طالقانی آبادان طی روزهای آینده

سلمان‌زاده از راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی آبادان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان کرونا ویروس به‌زودی بخش مراقبت‌های ویژه دیگری را در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان راه‌اندازی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «شکرالله سلمان‌زاده» عصر امروز (چهارشنبه ۷ خرداد) در حاشیه بازدید معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور از روند درمان بیماران بستری شده مبتلا به کووید 19 بیمارستان آیت‌الله طالقانی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان با تمام توان و امکانات در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی است و طی دو روز گذشته بخش آی‌سی‌یو جدیدی را در این بیمارستان افتتاح کردیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس طی روزهای اخیر در محدوده فعالیت این دانشکده به‌زودی بخش مراقبت‌های ویژه دیگری را در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان راه‌اندازی می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: امروز معاون درمان وزیر بهداشت در بازدید از این بیمارستان قول مساعد در خصوص تجهیز این بخش را دادند و طی روزهای آینده نیز این بخش راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم با کمبود تجهیزات مواجه نشویم.

 

سلمان‌زاده وضعیت شیوع و ابتلا به بیماری را در سطح استان به‌ویژه جنوب غرب خوزستان نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: متاسفانه وضعیت خوبی نیست و موارد ابتلا به بیماری رو به افزایش است؛ رفتار مردم نیز با توجه به تذکرات و توصیه‌های پزشکی و درمانی تغییری نمی‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: با همه تذکرات و توصیه‌ها در خصوص ماندن در خانه و رعایت فاصله اجتماعی، متاسفانه باز هم در بازارها پر تجمع ظاهر می‌شوند و پشت درب‌های بانک‌ها شاهد شانه به شانه بودن شهروندان هستیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: کرونا ویروس بسیار مهم  و خطرناک است و روز به روز کادر درمانی را خسته‌تر می‌کند و از همه مهم‌تر جان مردم را به خطر می‌اندازد.

 

وی با گلایه از اصناف سطح شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ابراز کرد: متاسفانه روند بازگشایی اصناف اصلا خوب نیست به‌طوری‌که فقط 44 درصد صنوف مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را رعایت می‌کنند و این مسئله اصلا خوب نیست.

 

سلمان‌زاده اذعان داشت: عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی هم برای اصناف و هم برای مردم بسیار خطرناک است و در این زمینه حتما با فرمانداران سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد تا با اصنافی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به‌صورت جدی برخورد شود.

 

وی به کمبود نیروی درمانی در بیمارستان ویژه بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و یاد آور شد: خوشبختانه اکنون با کمبود نیرو مواجه نیستیم و مشکل حادی ندارم اما چنانچه آمار بیماران مبتلا به کرونا ویروس افزایش پیدا کند مجبور هستیم از نیروهای پرستار سایر بیمارستان ‌های این منطقه استفاده کنیم؛ البته در خصوص جذب نیروی پرستاری فراخوان داده‌ایم و از هر کجای کشور این نیروها حاضر به فعالیت در این منطقه باشند با امکانات و مزایای خوب مشغول به کار می‌شود و از آنها استفاده خواهیم کرد.

 

کد خبر 932930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha