فعالیت جهادی و کمک  مومنانه یک کانون موفق مسجدی/ ابتکارات جذاب برای پیوند نوجوانان با مسجد

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به توزیع یک هزار بسته ارزاق میان نیازمندان به همت فعالان کانون «شهید رنجبر»، گفت: اجرای طرح پیوند آسمانی و کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان بی‌بضاعت در راستای کمک مومنانه نیز توسط خیران و فعالان این کانون مسجدی انجام شد.

حجت الاسلام «علی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات و رویکردهای کانون شهید رنجبر مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرری پیرامون رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، اظهارکرد: فعالین کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر مسجد فاطمه الزهرا(س) با لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان وارد میدان عمل شدند و اقدام به توزیع بسته های ارزاق در میان نیازمندان کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر مسجد فاطمه الزهرا(س) واقع در شهرری بیان کرد:  به دنبال بحران کرونا بسیاری از کسب و کارها دچار ضرر شد، به همین جهت، یک هزار بسته ارزاق در چند نوبت به ارزش 300 میلیون ریال در میان کارگران فصلی شهرری که بیش از 200 نفر بودند، توزیع شد.

 

 

 

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) تصریح کرد: علاوه بر آن چند نوبت دیگر بسته های ارزاق در شهرک های کوی بهشتی، کوی اسلام، صالحین، قدس، ولیعصر(عج) و سامان در راستای تاکیدات رهبری مبنی بر دستگیری و حمایت از محرومین توزیع شد. به طوری که این بسته های ارزاق توسط فعالان کانون در، در منازل این افراد با احترام و با رعایت عزت نفس آنها اهدا شد.

 

وی همچنین به اجرای طرح «پیوند آسمانی» به منظور تهیه جهیزیه سه نوعروس به همت خیران این کانون مسجدی اشاره کرد و گفت: در آستانه عید سعید فطر با مشارکت خیرین برای سه نوعروس 15 قلم کالا به ارزش 500 میلیون ریال خریداری شد. مسئولین مسجد با حضور این سه نوعروس اقدام به خریداری کالاهای ضروریشان کردند.

 

 

 

حجت الاسلام محمدی به فعالیت های فعالین کانون  و مسجد برای برای پیشگیری از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا اقدام به راه اندازی پنج کارگاه تولید ماسک در مسجد کردیم که بیش از 200 هزار ماسک در این کارگاه تولید شد. 20 هزار ماسک به صورت رایگان در میان مردم توزیع شد و مابقی نیز به قیمت ارزان و مناسب به فروش رسید تا گامی در جهت کار آفرینی و فراهم کردن چرخه تولید برداشته شود. ضمن اینکه بیش از ۹۰  نفر در تولید ماسک مشارکت داشتند.

 

وی با اشاره به توزیع دو هزار بسته بهداشتی در میان نیازمندان گفت: ضدعفونی شش محله شهرری توسط فعالین کانون شهید رنجبر و گروه جهادی مسجد فاطمه الزهرا(س) از دیگر اقداماتی بود که بعد از شیوع ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفت و تا یک ماه ادامه داشت.

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر مسجد فاطمه الزهرا(س) ادامه داد: اگرچه به دلیل بحران کرونا، اقامه نماز جماعت در مسجد تعطیل شد، اما در مسجد به روی مردم باز است و بسیاری از مشکلات مردم به همت کارگزاران مسجد و فعالین کانون پیگیری و رسیدگی می شود و باید گفت بحران کرونا همدلی بچه های مسجد و تفکر جهادی را بیشتر از گذشته کرد.

 

امام جماعت مسجدفاطمه الزهرا(س) به برنامه های فرهنگی که در ایام کرونا از سوی فعالین کانون فرهنگی هنری شهید رنجبر تدارک دیده شد، اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن های خیابانی، مسابقه مجازی دعای ندبه به همراه جوایز ویژه و 10 شب سخنرانی آنلاین و مداحی در شب های رمضان توسط گروه رسانه مسجد تدارک دیده شد و در میادین شهر نیز فعالین کانون در مناسبت های مذهبی گذشته به اجرای سرود خیابانی پرداختند.

 

وی تقویت روحیه جهادی و رویکرد تربیتی را از برنامه های و رویکردهای آینده این کانون برشمرد و گفت: تلاش ما پیوند جوانان و نوجوانان با تفکرات ناب اسلام و  سوق  آنها به این جریان فکری است. کمااینکه این کانون در سال های گذشته به دلیل فعالیت های فرهنگی، مذهبی و تربیتی بارها به عنوان کانون نمونه تهران معرفی شده است.

 

حجت الاسلام محمدی مسجد فاطمه الزهرا(س) را ازجمله مساجد فعال شهرری دانست و گفت: این مسجد در سال 61 تاسیس شد و تلاش کارگزاران، فعالین کانون و بسیج مسجد بر این اساس بوده است که به جای اینکه مردم سراغ مسجد روند، آنها به سراغ مردم می روند و آنها را جذب مسجد کنند. همچنین تکریم شخصیت ها، خانواده های بی سرپرست و فقرا و دلجویی از آنها از دیگر رویکردهای فعالین کانون شهید رنجبر مسجد فاطمه الزهرا(س) است که می توان به عنوان یکی از عوامل موفقیت آن برشمرد.

 

وی در پایان شبکه سازی نیروی های انقلابی را از چشم اندازهای این کانون در آینده معرفی و خاطرنشان کرد: بنا داریم ذیل هیئت و انس با مجالس اباعبدالله الحسین(ع) و با انتخاب بچه های متعهد و مخلص در این زمینه به عنوان سرگروه، دیگر نوجوانان و جوانان را با این شبکه همراه و پیوند دهیم.

کد خبر 932967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha