فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی در موسسات فرهنگی هنری الزامی است

تحفه گر هدف از آغاز به کار موسسات با توجه به رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی را جلوگیری از خسارت و ضرر موسسات دانست و گفت:رعایت ضوابط و اصول بهداشتی برای تمام مراکز فرهنگی هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامی است.

«افشین تحفه گر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت:در شرایط شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و از طرفی ضرورت آغاز فعالیت های فرهنگی آموزشی توسط موسسات فرهنگی و هنری و جلوگیری از خسارت ها و ضرر زیان ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی آموزشی برای کارفرمایان، کارمندان شاغل و مربیان و اساتید شاغل در این مراکز، آغاز فعالیت های آموزشی مراکز مذکور با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از طریق این شیوه نامه بلامانع می باشد.

 

معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رعایت ضوابط و اصول بهداشتی برای تمام مراکز فرهنگی هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، الزامی است.

 

تحفه گر هدف از آغاز به کار موسسات با توجه به رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی جلوگیری از خسارت و ضرر موسسات دانست و افزود: استمرار آموزش های فرهنگی و هنری به منظور دست یابی به اهداف آموزشی و ارائه خدمات به مخاطبان و فراگیران که در شرایط قبل کرونا در دوره های آموزشی ثبت نام کرده اند، آغاز فعالیت و اشتغال کارکنان، اساتید، مربیان و هنرمندان در مراکز فرهنگی و هنری و همچنین استمرار فعالیت ها و انجام امور اجرایی و اداری موسسات و مراکز فرهنگی به منظور ارائه خدمات و انجام تعهدات را از دیگر اهداف آغاز به کار موسسات دانست.

 

وی گفت: اطلاعات موسسه فرهنگی هنری و واحد آموزشگاهی باید در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت و کد رهگیری دریافت شود، پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در موضوع محیط و ضد عفونی مداوم تجهیزات و مکان مورد استفاده توسط موسسات فرهنگی و هنری به دقت رعایت شود و نیز سرویس های بهداشتی سایت ها و کارگاههای سنجش به صورت روزانه ضد عفونی و نسبت به شارژ مایع صابون آن به صورت مستمر اقدام شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: حضور مهارت آموزان و مربیان در کارگاههای آموزشی، آموزشگاهها و موسسات باید با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی از قبیل استفاده از دستکش و ماسک صورت گیرد و کنترل لازم در خصوص میزان تب در زمان ورود مهارت آموزان انجام شود.

 

تحفه گر گفت: ضد عفونی کردن تجهیزات و ابزار آلات باید انجام شود و کلیه مراجعه کنندگان و مربیان باید لوازم فردی مجاز به همراه داشته باشند همچنین تجهیزاتی که به صورت مشترک استفاده می شود حتما به نحوی برنامه ریزی شود که تجمعی صورت نپذیرد و مرتب ضد عفونی شود، فاصله ایمنی یک متر و نیم بین تجهیزات و مهارت آموزان رعایت شود و در صورت امکان، مراکز و موسسات موظف به برگزاری دوره های آموزشی به صورت الکترونیکی می باشند.

 

وی در خصوص ظرفیت کلاس ها در ایام شیوع کرونا تاکید کرد: حداقل ظرفیت تعریف دوره در مراکز ثابت برای ایام شیوع بیماری کرونا باید به ۶ نفر تقلیل یابد و حداکثر آن بنا به وسعت کلاس ها و تجهیزات متناسب یا بهره برداری تک نفره از دستگاهها و امکانات می بایست توسط مربی و رئیس مرکز تعیین شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضویخاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مسئولیت نظارت بر اجرای شیوه نامه را بر عهده داشته و ملزم است به صورت هفتگی با محوریت بررسی وضعیت بهداشتی مرکز اقدامات پیشگیرانه را مصوب و اجرایی نماید.

 

تحفه گر با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در امور اداری نیز افزود: حتی الامکان کلیه خدمات به صورت غیر حضوری و از طریق میز خدمت الکترونیکی ارائه شود و استمرار دستورالعمل دورکاری برای کارکنانی که شرایط آن را دارا می باشند انجام شود، در صورت ضرورت ارائه خدمات حضوری ترتیبی اتخاذ شود تا زمان بندی ارائه خدمات برای ارباب رجوع تنظیم و اطلاع رسانی لازم به نحو مقتضی به ذینفعان صورت پذیرد همچنین جلسات اداری حتی الامکان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و در غیر اینصورت با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت پذیرد.

کد خبر 933396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha