آغاز عملیات اجرایی احداث و مرمت شبکه آبیاری «کمال آباد» خرمبید

خسروانی از آغاز عملیات اجرایی طرح احداث و مرمت شبکه آبیاری «کمال آباد» روستای «شهید آباد» با هدف آبرسانی به ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان خرم بید خبر داد.

«آرش خسروانی» از آغاز عملیات اجرایی طرح احداث و مرمت شبکه آبیاری «کمال آباد» روستای «شهید آباد» با هدف آبرسانی به 150 هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان خرم بید خبر داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: این کانال آبرسانی، از محل اعتبارات ملی احداث شبکه های آبیاری و از سوی جهاد کشاورزی شهرستان به طول 500 متر و با اعتبار سه میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 98، احداث خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید با اشاره به اینکه این کانال آب رسانی 150 هکتار از سطح اراضی کشاورزی شهرستان را پوشش می دهد، افزود: طول مسیر کانال آبیاری هفت کیلومتر بوده که تاکنون چهار کیلومتر آن در سال های قبل احداث شده است و با تخصیص اعتبار و مابقی مسیر نیز احداث خواهد شد.

وی گفت: از مزایای اجرای کانال آبیاری عمومی می‌توان به افزایش راندمان انتقال آب به مزرعه افزایش ظرفیت انتقال آب کانال بتنی نسبت به کانال خاکی و کم کردن تلفات ناشی از نشت و تبخیر آب و کنترل بهتر بر نحوه توزیع آب و جلوگیری از برداشت غیرمجاز در مسیر اشاره کرد.

کد خبر 933400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha