وضعیت جسمانی وخیم زندانیان سیاسی فلسطینی در عربستان

وضعیت سلامتی یک مقام بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ، حماس که هم اکنون در زندانهای عربستان سعودی به سر می برد، رو به وخامت گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، وضعیت سلامتی یک مقام بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ، حماس که هم اکنون در زندانهای عربستان سعودی به سر می برد، رو به وخامت گذاشته است. سازمان های حقوق بشری از دولت عربستان درخواست آزادی محمد الخدیری را کردند.

 

یک سازمان غیردولتی مستقل که از حقوق بشر در عربستان سعودی دفاع می کند ، در پستی در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که هانی ، فرزند الخدیری 81 ساله ، به سلول زندان پدرش منتقل شده است.

 

هانی در گفتگو با این سازمان حقوق بشری گفته است که وضعیت جسمانی پدرش به دلیل کمبود امکانات پزشکی درمانی بدتر شده است و دولت هرچه سریع تر باید او را آزاد کند.

 

وی گفت: پدر و برادر من بی گناه هستند ، و ما از عربستان سعودی می خواهیم كه سریعاً برای عفو آنها و سایر فلسطینی هایی كه بدون هیچ گناهی دستگیر شده اند ، اقدام كند.

 

وی همچنین ابراز نگرانی شدید خانواده خود از وضعیت سلامتی و زندگی برادرش ، به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا ابراز کرد.

 

گروه حقوق بشر در ادامه خاطرنشان كرد: دكتر الخدیری و پسرش در تاریخ 8 مارس به عنوان بخشی از محاكمه دسته جمعی 68 نفره به اتهامات واهی زندانی شدند.

 

اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی حماس ، در نامه ای خطاب به پادشاه عربستان سعودی از او خواسته بود تا نسبت به آزادی زندانیان فلسطینی اقدام کند.

 

خدیری بیش از 30 سال در عربستان سعودی زندگی می کند و بین اواسط دهه 1990 تا 2003 در عربستان نماینده حماس بود. پسرش نیز استاد دانشگاه است و هیچ وابستگی سیاسی ندارد.

کد خبر 933414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha