قراردادهای بلندمدت نظامی آمریکا و عربستان ادامه دارد

سخنگوی پنتاگون در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان اعلام کرد این کشور نسبت به قراردادهای نظامی خود با سعودی ها پایبند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان اعلام کرد این کشور نسبت به قراردادهای نظامی خود با سعودی ها پایبند است.

 

رابرتسون افزود: نیروهای آمریكایی همچنان توانایی های قوی برای مقابله با شرایط اضطراری منطقه ای ، از جمله موارد مربوط به ایران را دارند.

 

وی در گفتگو با این روزنامه عربستانی مستقر در شهر لندن گفت: با توجه به بحران جهانی کنونی ، برخی از تجهیزات و نیرو های آن برای مقابله با تهدیدهای نوظهور و حفظ آمادگی ، چرخانده شده اند.

 

در اوایل ماه مه ، ایالات متحده دو سیستم ضد موشکی پاتریوت را در عربستان سعودی مستقر کرد که البته نتوانست مانع موشک های یمنی ها شود.

 

رابرتسون به الاوسط گفت که وزارت دفاع آمریکا برای مدیریت قدرت خود در سراسر جهان برنامه های بسیاری دارد. وی افزود: ما به همکاری با جامعه جهانی و نیروهای مسلح سعودی برای تقویت قابلیت های دفاع هوایی منطقه ای ادامه می دهیم.

 

در حالی که ایالات متحده و عربستان سعودی با ثروت نفتی ، اتحاد تاریخی خود را حفظ کرده اند ، و واشنگتن از دولت پادشاهی و خانواده سلطنتی حمایت جدی می کند ، این روابط از سوی سازمان های بین المللی مورد نکوهش قرار گرفته است.

 

سازمان ها و فعالان حقوق بشر می گویند عربستان برای سرکوب مخالفان خود از جمله جمال خاشقچی از آمریکایی ها استفاده می کند.

کد خبر 933469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha