دولت، ۶۵۰ کیلوگرم محصول زعفران کاران فاروجی را خرید

رییس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان، ۶۵۰ کیلوگرم محصول زعفران کاران را خرید و در سه مرحله مطالبات این کشاورزان پرداخت و تسویه شد.

«حاکم نجفی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: مرکز خرید شرکت تعاون روستایی که سال گذشته برای حمایت از زعفران کاران در شهرستان فاروج فعال شده بود، 761 کیلو و 119 گرم نگین، شبه نگین و پوشال را از تولید کنندگان زعفران خرید کرد.

 

رییس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی افزود: از مجموع 761 کیلو و 119 گرم محصول خریداری شده، 650 کیلوگرم تولید کشاورزان فاروج بوده است.

 

وی گفت: تمام 73 میلیارد و 840 میلیون ریال مطالبه زعفران کاران از نمایندگی خرید حمایتی زعفران پرداخت شده است.

 

وی افزود: این محصول تولیدی 171 بهره بردار این بخش بود که خریداری و با پیگیری های انجام شده تمام مطالبات هم در سه مرحله پس از خرید تسویه شد.

 

نجفی با اشاره به اینکه مهمترین محدودیت در این مسیر نبود آزمایشگاه زعفران در شهرستان بود که نارضایتی هایی هم ایجاد کرد، بیان داشت: از زعفران‌هایی که به مرکز خرید تحویل داده می‌شد، نمونه گیری و به آزمایشگاه تخصصی برای درجه بندی و نرخ گذاری در مشهد ارسال می‌شد.

 

سطح زیر کشت سال گذشته زعفران شهرستان فاروج، دوهزار و 400 هکتار بود که نسبت به سال قبل از آن 30 درصد افزایش یافته بود و میانگین تولید گل به ازای هر هکتار در مزارع شهرستان  700کیلوگرم است.

 

محصول فرآوری شده فاروج  با برند شهرستان به کشورهای سوئیس، اسپانیا، چین، هند و کشورهای عربی صادر می شود.

کد خبر 933666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha