۵۰ روستای خراسان جنوبی تا دهه فجر آبرسانی می‌شوند

امامی از آبرسانی به ۵۰ روستای استان تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: هدر رفت بیش از ۴۰ درصدی آب در شبکه روستایی خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری ۱۰ درصد بالاتر است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به شهرستان سربیشه، «حسین امامی» پیش از ظهر امروز (10 خرداد) در حاشیه مراسم افتتاح سد سیاهو شهرستان سربیشه در جمع خبرنگاران از آبرسانی به ۵۰ روستای استان تا دهه فجر سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ماده ۵۶ بحث تامین آب تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و  فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح سید سیاهو سربیشه با حضور وزیر نیرو، گفت: ظرفیت سد سیاهو سربیشه ۱۷ میلیون متر مکعب است و پیش بینی می شود ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت را داشته باشیم.

 

امامی به بهره برداری از پروژه آبرسانی و تامین آب پایدار ۱۵ روستای خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری اجرا شده و ۱۰ هزار نفر جمعیت این روستاها از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ مجتمع آبرسانی در استان خراسان جنوبی در حال اجرا است، عنوان کرد: پروژه فاضلاب قاین و سربیشه نیز از طریق جذب سرمایه گذار در مرحله نهایی شدن است که پیش بینی می شود تا سه ماه آینده عملیات اجرایی تکمیل شبکه و تصفیه خانه این پروژه ها توسط شرکت های سرمایه گذار آغاز شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و  فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به هدر رفت بیش از ۴۰ درصدی آب در شبکه روستایی اشاره کرد و گفت: برای این رفع این هدر رفت آب برنامه جامع داریم و اکنون اولویت با شبکه اصلی و خطوط انتقال است.

 

امامی بیان کرد: در حال حاضر کسری مخزن آب استان ۱۱۳ میلیون مترمکعب است که  امیدواریم امسال این کسری مخزن را به کمتر از ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش دهیم.

 

کد خبر 933667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha