اعطای تسهیلات به تعاونی های فعال در حوزه زنان

ربیعی گفت: برای حمایت از تعاونی ها، شرایط اعطای تسهیلات در استان باید تسهیل شود تا تعاونی های فعال از این امکان که براساس تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت زنان ریاست جمهوری و بانک توسعه و تعاون فراهم شده، برخوردار شوند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «صدیقه ربیعی» بیان کرد: یکی از رسالت های اصلی این اداره کل ایجاد اشتغال وحمایت از زنان فعال در عرصه اقتصادی است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: امروزه با توجه به آمار زنان تحصیل کرده که حدود 60 درصد را به خود اختصاص داده اند ولی متأسفانه میزان اشتغال زنان پایین است بنابراین باید زمینه اشتغال را برای آنان در مناطق روستایی وشهری فراهم کرد و یکی از مسیرهای توسعه اشتغال، ایجاد و حمایت از شرکت های تعاونی است .

 

وی اضافه کرد: شرکت های تعاونی زنان به عنوان محیط اجتماعی زمینه ای را فراهم می سازد تا زنان مشارکت فعالانه ای در اداره امور داشته و در نهایت منجر به تغییر پایگاه اجتماعی و افزایش فرصت اشتغال برای آنان می شود .

 

ربیعی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال جهش تولید اظهار کرد: شرکت های تعاونی فعال می توانند نقش تأثیرگذاری در تحقق این امر و توسعه اشتغال به ویژه در مناطق روستایی داشته باشند بنابراین برای حمایت از تعاونی ها، شرایط اعطای تسهیلات در استان باید تسهیل شود تا تعاونی های فعال از این امکان که براساس تفاهم نامه منعقده بین معاونت زنان ریاست جمهوری و بانک توسعه وتعاون فراهم شده، برخوردار شوند .

کد خبر 933822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha