بهبود فضای کسب و کار با آغاز به کار پنجره واحد شروع کسب و کار

دهقانی دهنوی با اشاره به آغاز پنجره واحد شروع کسب و کار گفت: با این اقدام فضای کسب و کار بهبود پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمدعلی دهقانی دهنوی» شب گذشته (شنبه 10 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره نقش پنجره واحد شروع کسب و کار در بهبود فضای کسب و کار گفت: با همکاری دستگاههای اجرایی و اجرای سه گام شاخص های بالای فرایند آغاز کسب و کار در جهان را بدست آوردیم.

 

معاون وزیر اقتصاد با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با افتتاح این پنجره وعده داده شده برای بهبود فضای کسب و کار محقق شود، گفت: کشور ما در میان ۱۹۰ کشورجهان در رده ۱۷۸ کشور شاخص راه اندازی کسب و کار قرار داشت.

 

وی با بیان اینکه سهولت کسب و کار یکی از شاخص های مهم بین المللی برای سنجیدن سطح اقتصاد کشورهاست، گفت: فرایند شروع کسب و کار، از ثبت قانونی گرفته تا ملزومات مربوط به مالیات و تامین اجتماعی، یکی از زیرشاخه های این شاخص اقتصادی است.

 

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تاکنون در کشور ما ثبت شرکت‌های اقتصادی و مراکز کسب و کار با مسئولیت محدود و فرایند آن بیش از ۷۲ روزه زمان بر بود، گفت: این در حالی است که در کشور نیوزلند کلیه فرایند راه اندازی یک کسب و کار در نیم روز کاری انجام می‌شود.

 

دهقانی دهنوی با اشاره به اینکه با افتتاح پنجره واحد تسهیل در شروع فرایند کسب و کار حاصل می‌شود، گفت: با اجرای دو گام حدود 60 روز در فرایند ثبت شروع کسب و کار تسهیل می شود و در گام سوم تسهیل در فرایند کسب و کار با همکاری قوه قضائیه نیازی به گواهی صدور عدم سوء پیشینه نیست.

 

وی با بیان اینکه در گام دوم تسهیل در ثبت نام نظام امورمالیاتی بود که حدود ۵۵ روز طول می‌کشید، گفت: از این پس با اعتماد به متقاضیان کد مالیاتی و اقتصادی داده می‌شود مگر آنکه اعتبار آن‌ها صحت نداشته باشد./

 

 

کد خبر 933832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha