نایین، شهر موزه‌ای با گنجینه های ارزشمند

نصرتی گفت: شهر موزه نایین با گنجینه ای از آثار ارزشمند تاریخی و کهن قابلیت تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور را دارد.

«محمدحسین نصرتی» در حاشیه بازدید از تعدادی از آثار تاریخی این شهر از جمله مسجد جامع نایین، موزه مردم شناسی کویر نایین، خانه تاریخی فاطمی و تعدادی از بومگردی های این شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان نایین عنوان نمود: شهرستان نایین با قدمتی کهن و دارا بودن بیش از ۱۲۰۰ اثر ارزشمند تاریخی و فرهنگی که ۸۵ مورد آن ثبت آثار ملی گردیده می تواند به عنوان یک شهر موزه در ایران و حتی در دنیا مطرح گردد.


فرماندار نایین در ادامه خاطرنشان کرد: باید شرایط را با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه در توسعه و راه اندازی طرح های بوم گردی به گونه ای مهیا سازیم تا بتوانیم شاهد اسکان حداقل ۲۴ ساعته گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان نایین باشیم. 


وی افزود: در همین راستا تاکنون توسط بخش خصوصی و با حمایت های دولت تدبیر و امید شاهد راه اندازی بیش از ۱۰ مرکز بوم گردی در شهرستان نایین بوده ایم که امروز نیز  تعدادی از این بوم گردی ها که آماده بهره برداری می باشد مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم در خصوص حمایت از این عزیزان خصوصاً سرمایه‌گذاران محترم بخش خصوصی صادر گردید. 


نصرتی ادامه داد: فرمانداری شهرستان نایین، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان و کلیه دستگاه‌های اجرایی آمادگی دارند در راستای توسعه و گسترش این مراکز اقامتی تمام امکانات خود را برای همکاری با سرمایه‌گذاران محترم این مجموعه ها به کار گیرند. 


فرماندار شهرستان نایین تصریح کرد: در سال رونق تولید حمایت از بخش گردشگری باید در اولویت فعالیت های شهرستان قرار گیرد تا بتوانیم ضمن جبران خسارات ناشی از بیماری کرونا در این بخش با استفاده از این صنعت پاک در ایجاد اشتغال و همچنین توجه به صنایع دستی بومی در عمل به شعار رونق تولید نیز گام برداریم. 


وی در پایان گفت: شهر موزه نایین با گنجینه ای از آثار ارزشمند تاریخی و کهن قابلیت تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور را داراست همچنین موقعیت جغرافیایی این شهرستان و قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی کشور نیز نقش مهمی در رسیدن به این هدف ایفا می نماید.


شایان ذکر است فرماندار شهرستان نایین در پایان از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین بازدید نمود و از زحمات مدیریت و پرسنل این اداره تقدیر نمود.

 

کد خبر 933875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha