پیش بینی خرید تضمینی ۳۶۰ هزار تن گندم در مناطق گرمسیری لرستان

بیرانوند، از خرید تضمینی بیش از ۶ هزار تُن گندم از کشاورزان لرستانی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۶۰ هزار تن گندم خریداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حجت اله بیرانوند»، امروز(11 خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 6 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مناطق جنوبی استان خریداری شده است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با بیان اینکه خرید گندم از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است، ادامه داد: عملیات خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری لرستان تا 15 مهر ماه ادامه دارد.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت تضمینی گندم در سال جاری یادآور شد: امسال دو هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است؛ در حالی که سال قبل قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم هزار و ۷۰۰ تومان بود.

 

بیرانوند با با بیان اینکه خرید تضمینی پیش بینی شده برای محصول گندم ۳۶۰ هزار تن خواهد بود، افزود: در این صورت امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ هزار تن اضافه‌ تر خرید گندم خواهیم داشت.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان یادآور شد: استان لرستان دارای ظرفیت استاندارد حدود ۸۰۰ هزار تن ذخیره سازی گندم شامل سیلوها و انبارهای مکانیزه است.

 

 

کد خبر 933948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha