لزوم ارائه آموزش در خانه های هلال/خدمات اجتماعی هلال احمر مغفول واقع نشود

قدسیان با اشاره به لزوم توجه به آموزش در هلال احمر خواستار ارائه آموزش های متنوع به اقشار مختلف جامعه جهت ارتقا کیفیت خدمات رسانی به مردم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدحسن قوسیان مقدم» امروز (یک‌شنبه، ۱۱ خرداد) در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با گرامیداشت سالروز ارتحال امام‌خمینی(ره) و سالروز آغاز نهضت انقلاب اسلامی گفت: جمعیت هلال احمر عضوی از یک نهضت بین‌المللی است و جایگاهی جهانی دارد که اصول حاکم بر آن چون خدمت بی منت و صادقانه بر مبنای تعالیم اسلامی است.



دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اساس‌نامه جمعیت هلال احمر، محور اصلی فعالیت ها را تسکین آلام بشری دانست و افزود: داوطلبان این جمعیت ملتی هستند برای خدمت به ملت که در بلایا و حوادث، ایثارگرانه و بدون چشم‌داشت خدمت رسانی می کنند.



وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با فعالیت های امدادی شناخته می شود در حالی که فعالیت های بشردوستانه بسیاری در شهرها و روستاها انجام می دهد تاکید کرد: هلال احمر یک دانشگاه است که در حوزه فعالیت های اجتماعی، آموزش های بسیاری ارائه می دهد و نباید این خدمات مغفول واقع شود.



قوسیان با اشاره به ظرفیت های بسیار جمعیت هلال احمر و ضرورت معرفی آن تصریح کرد: امروزه فعالیت های امدادی این جمعیت جلوه بیشتری دارد در حالیکه فعالیت های جهادی کنونی در گذشته توسط جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه انجام می شد.



وی تاکید کرد: هلال احمر جمعیتی ملی، غیردولتی و دارای اساسنامه است که خدمات بسیاری به مردم ارائه می دهد و باید از این هلال قرمز که مطابق با تعالیم اسلامی است، محافظت شود.



قوسیان با اشاره به انتخابات شورای عالی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: باید این انتخابات را گرامی داشته و نمایندگانی صالح را به مجمع جهت نظارت در سطح کلان اعزام کنیم تا از منافع هلال احمر در سطح ملی دفاع کنند.



وی با اشاره به لزوم توجه به آموزش در هلال احمر خواستار ارائه آموزش های متنوع به اقشار مختلف جامعه جهت ارتقا کیفیت خدمات رسانی شد.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر به خانه های هلال در روستاها و محلات اشاره و بیان کرد: باید تمام خدمات در این خانه ها شکل گیرد تا هنگام بروز حادثه از ظرفیت خانه های هلال جهت کمک به مردم توسط نیروهای محلی بهره گرفته شود.



وی با اشاره به خدمات و عملکرد موفق جمعیت هلال احمر گیلان در سطح کشور اذعان کرد: توقع این همه فعالیت در گیلان را نداشتم که امروز به عینه ثمرات آن را در استان دیدم.



قوسیان سازمان امداد و نجات را پیشانی جمعیت هلال احمر دانست که عملکرد موفق و تلاش‌های «ولی پور» مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر گیلان منجر به ریاست او بر این سازمان شد.



وی انتخاب مدیران از بدنه جمعیت هلال احمر استان ها را رویکرد جدید این جمعیت دانست و خاطرنشان ساخت: نگاهمان به درون استان است تا فرصت خدمت به استان برای تمام همکاران هلال احمر فراهم شود.

 

گفتنی است، در این مراسم از زحمات چهارساله «مهدی ولی‌پور» به عنوان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان قدردانی شد و «سیاوش غلامی» سرپرست این جمعیت در گیلان معرفی شد.

کد خبر 934003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha